با خروج سامانه بارشی در روز گذشته از شرق کشور، امروز چهارشنبه (۲۳ اسفند) و فردا پنجشنبه (۲۴ اسفند) در بیشتر مناطق کشور جوی آرام همراه با روند افزایشی دما برقرار است. سامانه بارشی جدید از اواخر وقت پنجشنبه از سمت غرب به کشور وارد می‌شود.

باران

به گزارش همشهری آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «از اواخر وقت پنجشنبه (۲۴ اسفند) سامانه بارشی جدید به کشور وارد می‌شود. با ورود سامانه بارشی جدید آذربایجان غربی، کرمانشاه، مناطقی از جنوب غرب کشور بارش‌های پراکنده را تجربه می‌کنند.»
فریبا گودرزی افزود: «روز جمعه (۲۵ اسفند) در غرب کشور رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. در شمال غرب و ارتفاعات دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، بارش پراکنده دارند.»
کارشناس سازمان هواشناسی کشور با تاکید بر اینکه سامانه بارشی شنبه (۲۶ اسفند) تقویت می‌شود، ادامه داد: «در شمال غرب، غرب، بخش‌هایی از مرکز، استان‌هایی مثل گیلان، مازندران، دامنه‌های جنوبی البرز، قزوین، البرز و تهران بارش باران، وزش باد، گاهی رگبار و رعد و برق خواهند داشت. در ارتفاعات نیز بارش برف پیش‌بینی می‌شود. روز شنبه (۲۶اسفند) در شمال غرب و غرب کشور کاهش دما اتفاق می‌افتد. در دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز کشور نیز وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در مناطق مستعد با خیزش گرد و خاک همراه است.» خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید، احتمال اختلال در رفت‌وآمدهای شهری، احتمال شکستن درختان فرسوده، سقوط تابلوهای تبلیغاتی، سازه‌های موقت و بنرها و احتمال اختلال در ناوگان حمل‌ونقل را سبب می‌شود.
گودرزی یادآور شد: «آب‌های خلیج‌ فارس مواج و متلاطم است. پایتخت نیز تا روز شنبه (۲۶ اسفند) جوی آرام را می‌گذراند و از شنبه رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.»
ایستگاه دیزین در استان البرز بالا با داشتن دمای هوای ۱۴ درجه زیر صفر، بلداجی در استان چهارمحال و بختیاری ۱۳ درجه زیر صفر و ایستگاه توچال در استان تهران با دمای هوای ۱۲ درجه زیر صفر سردترین مناطق کشور گزارش شده‌اند. راسک در استان سیستان و بلوچستان و بستک در استان هرمزگان با دمای ۲۹ درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین مناطق کشور هستند.

بیشتر بخوانید:
سامانه بارشی امروز از کشور خارج می شود | شدت بارش در این استان ها

کد خبر 838806

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha