در شرایطی که واکنش‌ها به ماجرای جر و بحث زن قانون‌شکن با یک روحانی در درمانگاهی در قم در شبکه‌های اجتماعی ادامه دارد و مقام‌های قضایی نیز دستورهای لازم را برای رسیدگی به این حادثه صادر کرده‌اند، جریان‌های ضدانقلاب در واکنش به این ماجرا اقدام به‌خودزنی کرده و کمپین «من سلیطه ام» به راه انداختند.

قوه قضاییه

همشهری‌آنلاین – گروه سیاسی: اگرچه دامن‌زدن به اختلاف‌ها در سطح جامعه و پیگیری رویکرد «دوقطبی‌سازی» همواره در دستورکار رسانه‌ها و جریان‌های معاند و ضدانقلاب قرار داشته، اما به‌نظر می‌رسد اکنون این راهبرد متفاوت‌تر و البته عجیب‌تر از گذشته درحال پیگیری است و برخی با انتشار عکس‌ها و ویدئوهایی در شبکه‌های اجتماعی و به‌راه انداختن یک کمپین توییتری مسبوق به سابقه در حال فحاشی به‌خود هستند؛ نوعی خودزنی سیاسی و فرهنگی که می‌کوشد روایت مورد نظر خود را از درگیری درمانگاه قم ارائه دهد، آن‌هم به هرقیمتی ولو با توهین و فحاشی به ‌خود!

این درحالی است که بررسی زوایای مختلف ماجرای درمانگاه قم و برخی واکنش‌ها در شبکه‌های‌اجتماعی، فارغ از درست یا غلط بودن اقدام طلبه قمی، نشان می‌دهد معاندان با به‌راه‌انداختن هشتگ عجیب و غریب «من سلیطه‌ام» می‌کوشند با ادبیاتی خارج از نزاکت با چاشنی تشویق قانون‌شکنی، از زنی دفاع کنند که هم با کشف حجاب، قانون را زیرپا گذاشته و هم با پرخاشگری و فحاشی به یک روحانی توهین کرده‌است.

جالب اینجاست که برخی برای فضاسازی علیه جمهوری‌اسلامی، از هیچ اقدامی، ولو رفتارها و ادبیات خارج از نزاکت و عرف جامعه فرهنگی ایران روی‌گردان نیستند؛ کما اینکه در زمستان ۱۴۰۰ و به‌دنبال وقوع یک قتل هولناک در یکی از شهرهای استان خوزستان، برخی در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ «من بی‌ناموسم» به این موضوع واکنش نشان دادند. این موضوع اما، از زوایای پیدا و پنهان مختلفی برخوردار است که در ادامه به واکاوی آنها می‌پردازیم.

راهبرد «خودزنی» و «فحاشی»

ضرب‌المثل «فحش را زمین بیندازی، صاحبش آن را برمی‌دارد» حکایت هشتگ «من سلیطه‌ام» و رویکرد این روزهای برخی معاندان و فعالان ضدانقلاب در شبکه‌های اجتماعی است. این هشتگ سخیف نشان داد جریان حامی بی‌قانونی برای القای نیات خود به جامعه ایران از هیچ رویکرد غیراخلاقی هرچند که اهانت به‌خود باشد روی‌گردان نیستند و برای همراه کردن افکارعمومی دست به هر اقدامی می‌زنند تا پیام قانون‌شکنانه خود را با صدای بلندتری به مخاطبان خود برسانند.

اگرچه چنین رویکردهایی پیش از این نیز مسبوق به سابقه بود و در مقاطع مختلف شاهد اقدام‌هایی از این دست بوده‌ایم، اما هشتگ «من سلیطه‌ام» را باید پرده‌برداری از مرحله تازه‌ای از هتاکی و بی‌نزاکتی، آن‌هم با اهداف چندوجهی دانست که با استقبال شبکه‌های تلویزیونی خارج‌نشین مواجه شد و در بخش‌های مختلف خبری نیز با آب و تاب ویژه‌ای به پوشش این کمپین عاری از حیا پرداختند که برخی با انتشار تصاویری، درحال فحاشی به‌خود هستند.

اعتراف به قانون‌شکنی و بی‌ادبی

توفان توییتری «من سلیطه‌ام» علاوه‌بر اینکه فاز تازه‌ای از خودزنی معاندان و عوامل ضدانقلاب را نشان داد، پرده دیگری از رویکردهای مغایر با قوانین مدنی و هنجارهای اجتماعی آنان را نیز کنار زد.

این کمپین سخیف مجازی، در دفاع از زنی است که با کشف حجاب، قانون کشور را زیرپا گذاشته است و در مقابل، با توهین و فحاشی با یک روحانی مواجه می‌شود. علاوه بر این، بررسی ابعاد مختلف چنین کمپینی، حاکی از آن است که حامیان آن هم به «قانون‌شکنی» اذعان می‌کنند و درعین‌حال از ادب بی‌بهره هستند. ضمن اینکه هشتگ «من سلیطه‌ام» گویای این نکته روشن است که عده‌ای با بهره‌گیری از انواع و اقسام حربه‌ها، شیوه‌ها و ابزارهای غیراخلاقی می‌کوشند ضمن ترویج بی‌قانونی، از نمد فضاسازی‌های مجازی علیه جمهوری‌اسلامی، کلاهی برای خود بسازند.

این درحالی است که واکنش‌های منفی اجتماعی به این کمپین طی روزهای اخیر نشان داد، جامعه ایران به خودزنی‌های معاندان وقعی نمی‌نهد و این رویکرد آورده‌ای برایشان به‌همراه نخواهد داشت.

ابعاد ناگفته درگیری درمانگاه قم

علاوه‌بر خودزنی‌ها و فحاشی‌های ضدانقلاب در جریان راه‌اندازی هشتگ «من سلیطه‌ام»، ماجرای درمانگاه قم ابعاد دیگری هم دارد که باید با حساسیت ویژه‌ای ازسوی مسئولان و دستگاه‌های مربوط مورد بررسی قرار گیرد. نکته اینجاست که برخی می‌کوشند با انتشار روایت‌های نادرست و غیرمستند، سناریوی ساخته و پرداخته خود را به خورد افکارعمومی دهند.

تحریک احساسات عمومی از رویکردهای اتخاذ شده دراین ماجرا بوده‌است. طرح این ادعا که «مادر قمی» درحال شیر دادن به نوزاد خود بوده درحالی است که بررسی‌ها نشان می‌دهد زن جوان، اساسا مادر نوزاد نبوده است. ازسوی دیگر تأکید ویژه‌ بر اینکه طلبه قمی درحال تهیه عکس و فیلم از زن جوان قانون‌شکن بوده نیز روایتی است که تاکنون هیچ سندی در این زمینه به‌دست نیامده‌ است.

سرنخ هشتگ‌سازی‌ها

واکاوی هشتگ «من سلیطه‌ام» باردیگر سرنخ چنین رویکردهای موهنی را به براندازان و چهره‌های ضدانقلاب خارج‌نشین می‌رساند. پس‌از ناکامی براندازان و جریان‌های ضدانقلاب در بی‌ثبات‌سازی کشور به‌دنبال حوادث پاییز ۱۴۰۱، فضاسازی‌ها و روایت‌سازی‌های ضدایرانی آنان طی ماه‌های گذشته به‌صورت مستمر ادامه داشته‌ است؛ رویکردی که در ماجرای درگیری درمانگاه قم نیز شاهد نمودی از آن بودیم.

بررسی‌ها نشان می‌دهد هشتگ «من سلیطه‌ام» دستپخت چهره‌های ضدانقلاب خارج‌نشین است که این‌بار با انتخاب شیوه «خودزنی» و ابزار «فحاشی»، تلاش کردند افکارعمومی جامعه ایران را به سمت هنجارشکنی، تشویق به بی‌قانونی و رو در رو قرار دادن مردم با یکدیگر سوق دهند.

از «من بی‌ناموسم» تا «من سلیطه‌ام»

ماجرای هشتگ «من سلیطه‌ام» وجه دیگری هم دارد؛ اینکه به‌نظر می‌رسد برخی در عناد با جمهوری‌اسلامی تا جایی پیش رفته‌اند که از هیچ‌ اقدامی، ازجمله فحاشی فروگذار نمی‌کنند. این اما، نخستین‌بار نیست که براندازان و ضدانقلاب رویکرد خودزنی و فحاشی را برای القای روایت‌های خود به جامعه ایران انتخاب می‌کنند.

در زمستان ۱۴۰۰ بود که به‌دنبال وقوع یک قتل در یکی از شهرهای استان خوزستان، برخی با به‌راه انداختن هشتگ «من بی‌ناموسم» به ماجرای این قتل واکنش نشان دادند. در واقع آنان به‌جای نقد برخی سنت‌های قومی و قبیله‌ای که چنین اقدام‌های هولناکی را به‌دنبال داشت، با هشتگ «من بی‌ناموسم»، کوشیدند که قواعد اجتماعی و خانوادگی را با عینک براندازانه زیر سؤال ببرند و نگاهی فراتر از چارچوب‌های فمینیسم را القا کنند.

چنین رویکردی باز هم ادامه داشت و به‌دنبال حوادث پاییز ۱۴۰۱، شاهد بودیم برخی در جریان تجمع‌های ضدایرانی خود در نقاط مختلف جهان، بار دیگر شعار «من بی‌ناموسم» سردادند.

استانداردهای دوگانه

ماجرای درگیری درمانگاه قم را باید شاهد دیگری بر مدعای «استانداردهای دوگانه» برخی فعالان ضدایرانی شبکه‌های اجتماعی دانست. ماجرای حمله مردی به زن محجبه در نارنجستان شیراز یکی از موارد استاندارد دوگانه براندازان است.

حامیان هشتگ «من سلیطه‌ام» در آن ماجرا نه‌تنها ضرب و شتم زن محجبه را محکوم نکردند، بلکه طرف مرد حمله‌کننده را گرفتند و کوشیدند با مظلوم نشان دادن او، زن محجبه را عامل این اتفاق نشان دهند.

چنین رویکردی در اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱ نیز بارها نمود یافت؛ از حمایت از قاتلان حافظان امنیت گرفته تا سکوت در مقابل سر دست چرخاندن لباس زیر زنان خانه‌ای که ازسوی ضدانقلاب مورد حمله قرار گرفته بود و آتش زده شد، ازجمله نمونه‌های استاندارد دوگانه حامیان هشتگ «من سلیطه‌ام» به‌حساب می‌آید.

کد خبر 838562
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 45
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 98
  • مجید IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    جناب همشهری واژه سلیطه را چه کسانی واز کجا گفتند؟! شفاف و بدون جانب داری بفرمایید
    • US ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      10 27
      مشکل از بی قانونی است ،، اگر عکس گرفتن یک تخلف است باید با همه برخورد بشه ،چه این حاج آقا و چه تمام کسانی که فیلم و عکس میکردند و به شبکه‌های ماهواره‌ای می‌فرستد با اشد مجازات برخورد شود
    • ملینا IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      32 4
      اگرکارروحانی درست باشدپس چراازانتشاراین فیلم عکس برداری توسط روحانی نگرانی دارید؟خوب مگه این فیلم چیه که نبایددست دیگرکشورهای مختلف برسه پس مگرنمی گیدکارتون مثلادرسته خوب چراازاین انتشاراین ماجرادرخارج ازمرزایران ورسیدن ان به دست دیگرکشورهای جهان نگران هستید؟
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      25 3
      گفته براندازان گفتن سلیطه هستن😆🤣😂براندازان فوقش چندهزارنفر،میلیون هانفرهم براندازمی شه😆🤣😂۶۰درصدواجدان شرایط هم رای نمی دن😆🤣😂باباشماکی هستین
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      12 28
      یادش بخیر در اغتشاشات عقیم سال قبل شعارشون این بود. هر شهروند ی دوربین. یا ور می زدند. دوربین ما سلاح ماست. الان از دوربین ی شهروند دیگه عزا گرفتن. اف بر دورنگی و هرهری مسلکی
    • سعید IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      4 26
      هزاران نفر هستند که مجوز فیلم گرفتن در مکان عمومی دارند ایشون هم مجوز داره از افراد بد حجاب در مکان عمومی فیلم بگیره متوجه که هستین ؟ در اماکن عمومی به دلیل وجود دوربین و افراد مختلف فیلم گرفتن از تخلف و عدم رعایت قانون برای فرد گزارش دهنده بی قانونی به هیچ عنوان جرم نیست متوجه هستید ؟ ولی فرستادن فیلم عکس یا هر چیزی برای دشمن که چه سبب اغتشاشات و درگیری بشود چه نشود جرم است بازم متوجه هستید معنی این کار جاسوسی هست و جاسوسی در خیلی از جاهای دنیا جرم حبس طولانی مدت و یا مرگ دارد
    • ژیلا FR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      16 2
      ۲۱:۲۱چرااسرارداریدنبایدقضیه روبقیه کشورهامتوجه بشن خوب این فیلم هم مثل بقیه فیلم هابذارین تامی تونه مردمان کشورهاببین خوب چه اشکالی داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • US ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    بعضی ها مشکل روحی و روانی دارند مدارا کنید
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      این بانو به بچه اش شیر میداد و یک لحظه روسریش از سرش رفته آسمون که به زمین نیومده. فرض کنین خواهر و مادر خودتونه این آخوند هم ازش فیلم گرفته اونم متوجه شد و رفت جلوشو گرفت.
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      مخصوصا اونایی که چشمشون دنبال نوامیس مردم هستش
    • ایرانی IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      95 11
      چرا پلیس با مزاحمین نوامیس مدارا میکند...؟
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      34 1
      زن رفته آن پشت نشسته کسی نبین آن هم رو زمین آنموقع به چه حقی ازش فیلم گرفته، فقط با این حرف‌ها و کارها حرمت این لباس را خدشه دار می کنید
    • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      4 22
      اصلا طرف بچه شیری نداره عشق شایعه ها
    • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      3 15
      اون بانوی ... شیرنمیداد به بچه هش اطلاعاتتون کم و دروغیه و خاله نوزاد بوده و وحشی به روحانی حمله کرده که طبق فیلمهای کامل درمانگاه ابدا فیلم نگرفته و بانوی مودب قصه ی شما وحشیترین رفتار رو انجام داده
  • Borzoo NO ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    خیلی ببخشید ها..چگونه بفکرتان رسید که اعلام کنید اون خانم مادر اون طفل نبوده ؟؟ یعنی او را دزدیده بود؟؟ برای تبـــرئه آن طلبه حالا دهها دلیل بی مدرک آوردند...
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    مزاحمت برای همراهان بیمار توسط هر شخصی در هرجای دنیا در هر آیینی مردود هست
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      بگو همراه بیمار ضد قانون.
  • ابوطالب IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    اززنی که داره بچه شیر میده چرا باید فیلم گرفت/؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      سوال درست اینه چرا یک زن بی حجاب قانون شکن باید در ملا عام به بچه شیر بده?
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    آمار نظرات درصف انتشار و غیرقابل انتشار خود یک رفراندوم کوچک از نتیجه برخورد با بی حجابی در جامعه است . کو گوش شنوا
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      زیاد بودن دلیل بر درستی راه نیست در صحنه کربلا جانیان حرامزاده یزیدی بسیار بیشتر بودند و بقل قرآن اکثرهم لایعقلون
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      حضرت لایعقلون آیا شما نظرات مردم ایران رو با اتفاق در کربلا یکی میدونی؟
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      5 32
      خوشم میاد از تک و تا هم نمی افتید ها ۲۲ بهمن تحریم می‌کنید سرتون به سنگ میخوره انتخابات تحریم می‌کنید کنف میشید حالا دلتون به چندتا نظر غیر قابل انتشار خوشه اسمش را هم میذارید رفراندوم نه بابا بیا پایین نچایی
    • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      26 5
      دموکراسی با نظر اکثریت است حتی اگر راه کج و گناه باشد
    • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      19 2
      ۱۵:۲۶چه طور با۱۵میلیون جمعیت تهران به نظرت چه تعدادجمعیت می یادراهپیمایی ایاکلادومیلیون میادکه اصلانمیادچون اگردومیلیون راهپیمایی تهران بیان به اندازه جمعیت یک استان کشورمی شه وچنددفعه میدان ازادی وحوالی بایدپربشه تابشه دومیلیون اصلامابه نفع شمامی گیم اصلادومیلیون و چندبرابربه نفع شمامی گیم دیگرشهرهای کشورهم به همان تعدادجمعیتشون حدودیک هفتم جمعیت هرشهرمیان راهپمایی اصلاحرف ماروقبول نداری ازرسانه معتبرومنبع معتبرتحقیق کن رسانه های معتبرومنابع متبرروکه قبول داری خودهمین منابع مهم ورسمی کشورمی گه درکل کشور((۲۱میلیون نفرمیان راهپمایی ))یعنی از۸۵میلون نفربه نظرت ایاخیلی کم نیست نباید۷۰میلیون نفرکم کمش میومدن راهپمایی یادرموردرای مگراوایل ۹۸درصدمشارکت نبودپس چرارسیدبه ۴۱درصدنبایدرای هااکنون به بیش از۹۰درصدمشارکت می رسید
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    17 99
    حراست درمانگاه موظف بود تذکر لازم رو به بیحجاب بدهد. ارائه خدمات در هر صنف و ارگانی به فرد بی حجاب ممنوع شود.
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      3 25
      دقیقا نباید اجازه میدادند بی حجاب وارد بشه یکی از این بحث ها هم نبود
  • غلامرضا عالیشوندی IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    متاسفانه هرکس رسیده به اسم امر به معروف و نهی از منکر جامعه رو ملتهب میکنه. این اتفاق هم اصلا منکراتی نبود که ازش فیلم بگیرن. بیچاره خانمه که داشت یه گوشه بچه شو شیر میداد
    • mohammad IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      4 25
      ساکت شو
  • مهدی IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    93 16
    چطور کسی که خودشو اهل دین میداند از زن مردم عکس بگیره ،از حریم شخصی مردم ، از زن خودت عکس بگیرن ناراحت نمیشی
  • سعید IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    54 11
    ... برین به قانون مراجعه کنین قانون فصل الخطاب
  • محمد IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    16 79
    اولا اماکن عمومی دوربین داره اگه مشکل بعضیها دوربینه که نیست اینطور 👈پس لطفا جایی که دوربین داره نرید تا کسی ازتون فیلم نگیره 👈دوما مگه شماها نبودید که امبولانسو به اسم آزادی موی سر با مریض درحال زجر آتیش میزدید ؟ حالا بفکر رعایت حال مراجعین درمانگاه افتادید !؟!؟!؟!؟!؟ خخخخخخخخخخخخخ یجوری دو دره باشید که تابلو نباشه
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    19 1
    همه تون سرکارید بیخود بحث و جدل نکنید
  • محمد IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    3 25
    هنوز که دقیقا اعلام نشده که آن روحانی عکس گرفته تعجب است از اظهار نظرهای بیخود و اگر هم گرفته باشد و کار بدی هم باشد سوال اینجاست که آیا اون خانم خلاف قانون نکرده ؟؟ آیا نمی شد با مهربانی بگه آقای روحانی حواسم نبود لطفا عکس رو پاک کنید؟؟چرا می شد اما این کار رو نکرد چون یا برنامه ای از قبل بوده و یا اینکه همان بحث ...!!
  • بهروزالدوله IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    2 21
    همه اینا بخاطر خود شیرین کنی حسن روحانی در اول انقلاب هست.
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    15 7
    اگه خانم اون روحانی همیت شرایط در یک مرکز درمانی داشت همین اتفاق برای عکاسش میوفتاد؟
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    18 3
    واقعا جای تاسف داره که چه اوضاعی شده !
  • نیما IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    17 1
    خوب لابد لاین صفت شأن است
  • مسعود US ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    23 4
    آقایون تندرباهمین فرمان برید جلو،قول میدم لحظه ب لحظه مملکت ب لبه پرتگاه نزدیکتر میشه میگی نع،صب کن و ببینبد
  • رادمهر IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    5 25
    جالبه وقتی دارو دسته مسیح عقده نژاد از ملت عکس و فیلم می گیرند و همه جا پخش میکنن هیچ کدوم از این مدعی ها نه ناراحت میشن نه غیرتی نه ناموس پرست عجبست
  • هزاران SE ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    27 0
    در صدر اسلام هم هیچ گزارشی از برخورد با بی حجابی وجود نداره در هیچ کشور اسلامی هم (بجز افغانستان) حجاب اجباری نیست .
    • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      3 17
      این که حجاب خانمهارو محفوظ نگه میداره رو درک نخواهید کرد مگر اینکه آمار تجاوزات رو از سازمان جهانی بخونید و ببینید کدام کشورها داغونن و خانمها ابزاری بیش نیستند یکم مطالعه کنید بد نیست
  • احمد IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    1 14
    چرا فیلمهای دیگه درمانگاه که صفحه موبایل روحانی رو نشون داد ندیدین و دارین حرفهای عجیب میزنین اصلا فیلم نمیگرفت رفت گوشیشو چک کرد واعجبا از این سادگی ضمنا تهران کل ایران نیست زن ایرانی وحشی نیست روحانیت هم بیکارنیست و بیحجابی درکشور اسلامی جرمه انشاالله بزودی این خانمهای بدحجاب رو که مخالف اسلام هستند از حقوق اسلامیشون محروم کنن ببینم زبانشون چندمتردراز ترمیشه فیلمهای درمانگاهو کامل ببینین بعدافاضات کنید اصحاب فتنه
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    2 19
    تندرو فقط اونی که هیچی از حق نمیگه و باطل رو حق جلوه میده روحانی بیگناه رو گناهکارقلمداد میکنه روحانیتی که الان داره در سیل سیستان کمک میکنه مانند کرونا خانم بسیارهتاک رو بانو میدونه تندرو فشارهای وحشتناک برای رای ندادن رو نمیبینه و میگه مردم کم رای دادن حیف برای بانوان پاک کشورم که عده ای قصد دارن اونهارو از خود واقعیشون جداکنن و هتاک و دم دستی بکنن از ترکیه عبرت بگیرید که چقدر به خانمها تعدی میشه رتبه یک جهانو داره در تعدی به بانوان .کشوری که ابتدا خطشونو عوض کردن که قرآن نخونن الانم کشورشون یک خانه ی فساد کامله و این به ضرر بانوان هست چون اونها بالاترین آسیب رو خواهند دید
  • Aadam IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    0 3
    درود بر جمهوری اسلامی ایران مقتدر و لعنت بر دشمنان منافق