حضرت آیت‌آلله خامنه‌ای، فرمانده کل قوا طی مراسمی به فرماندهان‌ کل سپاه‌پاسداران و ارتش «نشان فتح» اعطا کردند، نشانی که به‌دلیل به دلیل عملکرد مطلوب در ارتقای توان دفاعی - رزمی و قدرت بازدارندگی نیروهای‌مسلح، بر سینه سردار حسین سلامی و امیر سیدعبدالرحیم موسوی نشست.

نظامی

همشهری‌آنلاین – گروه سیاسی: نشان فتح در حالی به فرماندهان کل ارتش و سپاه اعطا شد که فعالیت‌های این دو نیرو در راستای ارتقای توان بازدارندگی نیروهای مسلح کشور طی یک سال‌گذشته انعکاس گسترده‌ای در محافل سیاسی – رسانه‌ای جهان و منطقه داشته‌است و اکنون دیگر کارشناسان نظامی دنیا اذعان دارند به‌واسطه فعالیت‌های انجام شده دراین عرصه، جمهوری‌اسلامی به یکی از قدرت‌های برتر خاورمیانه و خلیج‌فارس تبدیل شده‌است.

کاری کارستان از نیروهای‌مسلح ایران

یک عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس در گفت‌وگو با همشهری‌آنلاین با بیان اینکه نیروهای‌مسلح ایران با وجود تحریم‌های گسترده دشمنان و اعمال انواع فشارها و محدودیت‌ها، موفق شدند توان بازدارندگی کشور را درحد قابل‌توجهی ارتقا دهند، اظهارکرد: تولید و بازتولید ظرفیت‌های سخت و نرم ازسوی ارتش و سپاه پاسداران کارستانی بود که توانست نام ایران را در جهان بلندآوازه کند.

محمود عباس‌زاده‌مشکینی افزود: امروز در جهان کسی شک ندارد جمهوری‌اسلامی از نظر توان بازدارندگی و توان رزمی – دفاعی، جزو کشورهای مطرح و قدرتمند محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه درحال حاضر ایران نه‌تنها در سطح خاورمیانه، بلکه در گستره جهانی به‌عنوان یک قدرت مطرح شده‌است و بازدارندگی مطلوبی ایجاد کند، ادامه‌داد: اکنون دیگر غربی‌ها اعتراف می‌کنند که جمهوری‌اسلامی قدرتی در تراز جهانی است.

اعتراف غربی‌ها به قدرت راهبردی ایران

این عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با اشاره به ادعای طرف‌های غربی مبنی‌بر کمک جمهوری‌اسلامی به روسیه اظهارکرد: حتی این ادعا نیز نشان دهنده اعتراف غربی‌ها به توان راهبردی ایران در عرصه رزمی – دفاعی است. طرح این ادعا ازسوی دولت‌های غربی درباره اینکه روسیه از ایران تسلیحات و تجهیزات فوق‌پیشرفته می‌خرد، از نوع ارزیابی آنها نسبت به قدرت دفاعی ایران حکایت دارد.

عباس‌زاده‌مشکینی به همگامی ارتش و سپاه‌پاسداران در عرصه ارتقای توان بازدارندگی کشور افزود: ارتش، به‌عنوان رکنی از نیروهای مسلح ایران، نقش ویژه‌ای در حصول چنین دستاوردهایی داشته است.

وی ادامه داد: امروز در حوزه تهدیدهای سخت، دیگر کسی در دنیا باور نمی‌کند قدرتی بتواند جمهوری‌اسلامی را با مخاطره مواجه کند؛ برآوردی که نشان‌دهنده عمق تاثیرگذاری و اهمیت موفقیت‌های به‌دست آمده در عرصه رزمی – دفاعی ازسوی نیروهای‌مسلح ایران است.

مزیت‌های چندگانه ارتقای بازدارندگی

این عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با بیان اینکه ناکارآمدسازی تهدیدهای سخت دستاورد مهمی برای کشور به‌حساب می‌آید که ازسوی نیروهای مسلح محقق شده‌است، اظهارکرد: این موضوع فرصت‌های ارزشمندی برای کشور در عرصه‌های مختلف به‌وجود آورده‌است.

عباس‌زاده‌مشکینی افزود: وقتی در حوزه دفاعی به مرز بازدارندگی می‌رسیم، ثمرات آن را در سایر عرصه‌ها و به‌ویژه توسعه کشور می‌توان مشاهده کرد.

وی با تاکید بر اینکه چتر گسترده امنیتی کشور به عرصه‌های مختلف امکان پیشرفت می‌دهد، ادامه داد: از دانشگاه، صنعت و کشاورزی گرفته تا حوزه سلامت و تکنولوژی، از مزیت‌های بازدارندگی امنیتی برای کشور بهره‌مند می‌شوند و امکان پیشرفت و بالندگی می‌یابند.

عباس‌زاده‌مشکینی با اشاره به اینکه امنیت از مهم‌ترین مولفه‌های توسعه اقتصادی به‌حساب می‌آید، تصریح کرد: در شرایط کنونی جمهوری‌اسلامی از بالندگی کافی دراین عرصه برخوردار شده‌است؛ موفقیتی که امروز غربی‌ها نیز به آن اعتراف می‌کنند.

صادرات نظامی به ۵۰ کشور

این نماینده مجلس با بیان اینکه بومی‌سازی تکنولوژی‌های دفاعی از دستاوردهای بزرگ نیروهای‌مسلح کشور محسوب می‌شود، اظهارکرد: امروز و با پیشرفت‌های به‌دست آمده، محصولات دفاعی – نظامی خود را به حدود ۵۰ کشور جهان صادر می‌کنیم. این نشان‌دهنده عمق دستاوردهای این حوزه است.

عباس‌زاده‌مشکینی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون توان ایران دراین عرصه به کمک اقتصاد کشور آمده‌است، ادامه داد: در شرایطی که برخی قدرت‌های خاورمیانه برای واردات تجهیزات دفاعی – نظامی، قراردادهای میلیارد دلاری با دولت‌های غربی منعقد می‌کنند، ایران به صادرکننده این عرصه تبدیل شده‌است.

وی اضافه‌کرد: اقدام تشویقی رهبرمعظم‌انقلاب تاثیر راهبردی ویژه‌ای بر روحیه نیروهای مسلح دارد و آنان را به‌منظور دستیابی به پیشرفت‌های بیشتر، مصمم‌تر از قبل خواهد کرد.

کد خبر 838560

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha