گروه سیاسی: دفتر ریاست‌جمهوری درباره عبارت خس و خاشاک که محمود احمدی‌نژاد هفته گذشته آن را به کار برد، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

همچنین حبیب‌الله عسگراولادی نیز درباره انتقاد اخیر خود نسبت به این عبارت توضیحاتی داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت در اطلاعیه دفتر ریاست‌جمهوری آمده است: در روزهای اخیر برخی رسانه‌ها و جریان‌ها با تحریف آشکار سخنان رئیس‌جمهوری محترم با سخنان توهین‌آمیز و فرافکنی آن را به عموم تعمیم داده‌اند.

متن دقیق سخنان در جشن بزرگ پیروزی مردم در مورخ 24/3/88 در میدان ولیعصر به این شرح است: «ملت ایران یک ملت متحد است، امروز خبرنگاری سؤال کرد بعضی‌ها گوشه و کنار بعضی از کارها را انجام می‌دهند اغتشاش است، شورش است، و واژه‌های تندی به کار برد.

من یک مثال زدم و نتیجه‌گیری کردم. ملت ایران یکپارچه است در یک مسابقه فوتبال 50 هزار، 70 هزار تماشاچی می‌روند آن کسی که تیمش باخته عصبانی است و به هر دری می‌زند، در ایران در انتخابات 40 میلیون نفر خودشان بازیگر اصلی و تعیین‌کننده اصلی بودند حالا 4 تا خس و خاشاک در این گوشه‌ها یک کاری می‌کنند.

بدانید که این رودخانه زلال ملت جایی برای خودنمایی آنها نخواهد گذاشت.» این بیانیه می‌افزاید: مداقه در این سخنان روشن، مبین تأکید بر جدا بودن حساب اخلالگران و اغتشاشگران از ملت بزرگ ایران است و آنجا که از 40 میلیون نفر نقش‌آفرین اصلی و تعیین‌کننده سخن می‌گویند همه را در این پیروزی بدون توجه به جهت‌گیری آرا و سلایق انتخاباتی سهیم می‌دانند.

همچنین حبیب‌الله عسگراولادی در جمع شرکت‌کنندگان در جشن میلاد حضرت زهرا(س) که از سوی سازمان بانوان حزب مؤتلفه اسلامی استان تهران برگزار شد، با ابراز نارضایتی از تحریف و تغییر سخنان خود در برخی رسانه‌ها، گفت: روزنامه‌ها سخن مرا به‌عنوان اعتراض به دکتر احمدی‌نژاد منعکس کردند، اما این امر خلاف است؛ زیرا همه می‌دانند که نامزد مورد قبول بنده در انتخابات دکتر محمود احمدی‌نژاد بود و در مؤتلفه اسلامی و جبهه‌ پیروان خط امام و رهبری که من خادم هستم، همه به اتفاق از ایشان حمایت کردیم.

وی ادامه داد: اما عده‌ای در این میان قصد تشویش دارند و سخنان مرا اشتباه منعکس کردند.  این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، تصریح کرد: من نامی از آقای احمدی‌نژاد نبردم بلکه از برخی طرفداران نقل کردم که رای الباقی و دیگران را باطل و خود را حق می‌دانند.

وی گفت: ما همان‌طور که ‌٥/٢٤ میلیون رای به احمدی‌نژاد را تبریک می‌گوییم، باید به بقیه هم تبریک بگوییم؛ زیرا احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری همه ماست.

عسگراولادی خاطرنشان کرد: ما در این شرایط واقعا به التیام نیاز داریم و باید به خواست مقام معظم رهبری توجه کنیم و در مسیر وحدت ملی گام برداریم.  

کد خبر 83847

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز