سرپرست سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران اعلام کرد: «خرما در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار با ۲۵ درصد ارزان‌تر از سطح شهر توزیع می شود.»

تره بار

به گزارش همشهری آنلاین، با توجه به تقارن ایام سال نو و ماه مبارک رمضان، مردم در تدارک خرید این ایام هستند و به همین دلیل حجم مراجعه به میادین بیشتر شده است. مهدی بختیاری زاده با بیان این مطلب گفت: «خرما از جمله محصولات پرتقاضا در ایام ماه رمضان است که از کشاورزان و باغداران خریداری و تامین شده و این اقلام تا پایان ماه مبارک رمضان با ۲۵ درصد ارزانتر در میادین توزیع می‌شود.»

به گفته او هر کیلوگرم خرمای مضافتی ۹۳ هزار تومان و هر کیلو خرمای کبکاب باکیفیت درجه یک و مرغوب با قیمت بسته‌بندی کارتنی هر کیلوگرم ۳۸ هزار تومان و بسته‌بندی سطلی هر کیلوگرم ۵۴ هزار تومان است.

اجازه افزایش قیمت میوه شب عید را نمی دهیم

بختیاری‌زاده درباره عرضه میوه شب عید هم گفت: «هماهنگی ها با وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفته و اجازه نمی‌دهیم تا قیمت میوه افزایش یابد. چرا که میوه به مقدار کافی خریداری شده و در صورت نیاز، سیب و پرتقال تنظیم بازاری وارد میادین خواهد شد.»

به گفته او حدود ۲۵۰۰ تن سیب مرغوب و ۱۲۰۰ تن پرتقال مرغوب را ذخیره سازی کرده‌ایم و قطعا قیمت‌ها در میادین و بازارهای میوه و تره بار متعادل است و دستخوش نوسانات بازار شب عید نمی شود و میوه ها با ۴۵ درصد ارزان تر توزیع می‌شود. همچنین محصولات لبنی با تخفیف ۱۰درصدی فروخته می‌شود و اقلام تعزیراتی مثل شیر و ماست دبه‌ای کم چرب و پنیر سفید با تخفیف ۵ درصد به فروش می رسد.

توزیع گوشت منجمد بدون محدودیت در میادین

بختیاری‌زاده درباره توزیع محصولات پروتئینی در بازارهای میادین میوه و تره‌بار گفت: «در این ارتباط نیز با توجه به فعال بودن کشتارگاه از چهارم فروردین مشکلی بابت توزیع محصولات پروتئینی از جمله مرغ و گوشت نیست. در روزهای اخیر نیز سازمان میادین میوه و تره‌بار محصولات پروتئینی را در اختیار میادین گذاشته و در توزیع گوشت و مرغ مشکلی نداریم. مردم می‌توانند با مراجعه به میادین محصولات را خریداری بکنند و گوشت منجمد نیز بدون محدودیت در میادین توزیع خواهد شد.»

قیمت میوه ها

  • سیب زرد هر کیلو ۳۰ هزار تومان
  • سیب قرمز ۲۹ هزار تومان
  • پرتقال مرغوب با قیمت ۱۸هزار و ۵۰۰ تومان
کد خبر 838166

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha