معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اعلام کرد برنامه‌ها و پویش‌های ایام نوروز و ماه مبارک رمضان با عنوان « بهار ایران، بهار قرآن » برگزار می شود.

توکلی زاده

به گزارش همشهری آنلاین، محمدامین توکلی زاده با بیان اینکه همزمان با ماه مبارک رمضان نهادهای دینی ما متولی شدند برنامه ها را پیش ببرند و در این راستا، قرارگاه تعلیم و تربیت متولی اصلی است که در سطح مساجد برنامه ها را پیش می برد، در تکمیل صحبت های خود گفت: غباروبی و تنظیف و آماده سازی مساحد از مهمترین موضوعات است. همچنین موضوع کرسی‌های تفسیر قرآن را با مجموعه ای که ذیل حجت الاسلام قرائتی است پیگیر خواهیم شد تا در مساجد مستقر شوند، مسابقه سی روز سی درس نیز در این ایام برگزار می شود.

* متناسب با میلاد امام حسن (ع) و لیالی قدر سعی می‌کنیم از مراسم‌های مذهبی و معنوی بزرگ شهر تهران پشتیبانی کنیم که امسال برای عید فطر ستاد ویژه شکل گرفته است و همچنین چند منطقه و مجموعه شهرداری درگیر مراسم و آیین‌های عید نوروز هستند تا چند روز مراسم های خوبی برپا شود و به دلیل تقارن نوروز و رمضان حضور مردم بیشتر در پارکها و بوستانها خواهد بود.

* سال گذشته در ماه مبارک رمضان سوره حجرات محور قرار گرفت اما امسال محور پویشهای قرآنی ما سوره ابراهیم است البته سعی کردیم با ابزار نوین و مخاطب نوجوان، برنامه ها را پیش ببریم.

*در این دوره مدیریت شهری یکی از پدیده‌ها محرم شهر و دهکده های ورزشی و شهر شهدا بود که با استقبال خوب مخاطب مواجه شده و امسال نیز شهر رمضان را در پارک لاله برگزار می کنیم به طوری که محور برنامه های رمضانی پارک لاله خواهد بود.

*در حوزه کمک های معیشتی مجموعه سازمان خدمات سال گذشته پویشی را برگزار کرد؛ امسال هم به مناسبت ماه مبارک بسته معیشتی تهیه خواهد شد و طبق سامانه‌ای که تدارک شده قرار است خانواده‌ها پوشش داده شوند، البته این برنامه‌های حمایتی یک ویژگی دارد و تلاش داریم از ظرفیت و محوریت مساجد استفاده کنیم و با شناسایی دقیق بتوانیم در ایام نوروز ارائه بسته معیشتی را داشته باشیم.

* با توزیع بسته های معیشتی تاکنون پنج هزار خانواده پایش شده است، هر بسته ۲ میلیون تومان شامل ارزاق ماه مبارک رمضان خواهد بود که از ردیف بودجه سازمان که حمایتی است برای افراد کم برخوردار صرف می شود.

*موضوع افطاری ساده در تهران از دیگر برنامه های تدارک دیده شده است که براساس آن همکاران مناطق ۲۲ گانه هرکدام در یک پارک پایتخت مستقر خواهند بود ، از این رو ۲۲ پارک محوری مشخص شده تا هنگام افطار میزبان روزه داران شوند؛ همچنین اکران های سازمان زیباسازی با محوریت نوروز از دیگر برنامه ها است که در پویش افطارانه در بلوار کشاورز برگزار خواهد شد.

*با توجه به اینکه پویش «روزه اولی‌ها» سال گذشته برگزار شد، امسال نیز این پویش برگزار خواهد شد همچنین ۲۲چایخانه با نام محبان رضا در ۲۲ منطقه برای افطاری ساده میزبان مردم خواهد بود.

* برنامه‌های مربوط به آزادی زنان زندانی در ماه مبارک رمضان: چندبار تاکنون شهرداری پویش‌هایی را با هماهنگی سازمان زندانها و قوه قضاییه برگزار کرده به خصوص در موضوع زندانیان رای باز نیز پویشی را جلو بردیم و در مجموعه ها تمام گلریزان هایی که مناطق برگزار می کنند یکی از موضوعات همین مساله است به خصوص شب عید که افرادی امکان بهره مندی از این تسهیلات را دارند بتوانند در کنار خانواده باشند.

*برنامه شهرداری برای میلاد امام حسن: برای اکثر مناسبت ها برنامه داریم و برای روز قدس و عید سعید فطر هم برنامه ویژه ای داریم و علاوه بر برگزاری نماز عید، در پنج بوستان هم از سه تا پنج شب منتهی به عید جشن بزرگی برگزار می شود.

دوهزار محفل قرآنی برای ماه رمضان

حمید سیفی رییس شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران نیز در تکمیل صحبت های توکلی زاده،گفت:«شهرداری امسال هم در قالب «آرمان دو » با موضوعات آیات ابراهیمی به میدان خواهد آمد و در نمایشگاه قران و پارک لاله میزبان علاقه مندان خواهد بود.»

سیفی ادامه داد:«امسال شورای عالی قران جامعه مخاطب خود را حول محور نوجوانان قرارداده و رخدادهایی را از جنس رسانه و مدیا در نظر گرفته است و به نوعی آغاز فعالیت ها از ماه مبارک رمضان خواهد بود و ماه رمضان امسال توسط هوش مصنوعی مسابقه تعاملی در بستر فضای مجازی را خواهیم داشت.»

سیفی با تاکید بر اینکه تصویر سازی داستانهای قرانی و ترجمه تفسیری آیات قران برای نخستین بار در دنیا در حال انجام است گفت:«بنا داریم تصویرسازی ترجمه قران را با محوریت نوجوانان انجام دهیم.

او ضمن اشاره به اینکه با تکنولوژی واقعیت مجازی اولین بازی قرانی را خواهیم داشت گفت: البته چندین برنامه موضوعی پیام محور را برنامه ریزی کردیم از سوی دیگر از ابتدای فصل، نیایش یعنی اعتکاف در ۴۰۰ مسجد تخصصی کار را آغاز کردیم و در ماه مبارک رمضان نیز در هر مسجد محله ای محفل قران خواهیم داشت تا در نهایت دوهزار محفل قرآنی را شاهد باشیم.

برگزاری دهکده رمضان در ۴ پهنه

همچنین عباس زیبایی نژاد مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران در این نشست از برگزاری دهکده رمضان در چهار پهنه پایتخت خبر داد و گفت: این اقدام در فرهنگسرای خاوران، بوستان لاله،، اراضی عباس آباد و برج میلاد برگزار می شود همچنین این اقدام در ٢٢ منطقه شعر هم اجرایی خواهد شد که همه برنامه ها با رویکرد خانواده محور است.

زیبایی نژاد همچنین با اشاره به برنامه های شهرداری برای روزه اولی ها و گفت: امسال هم در این زمینه برنامه داریم و یک نماهنگ هم برگزار خواهد شد.

کد خبر 837789

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha