معاون خدمات شهری شهرداری تهران برنامه‌های این مجموعه را در ماه رمضان و نوروز ١۴٠٣ تشریح کرد.

نظری

به گزارش همشهری آنلاین ، حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در نشست خبری به تشریح فعالیت‌های این معاونت پرداخت و گفت:روز گذشته در کمربندشمالی که یکی از نقاط ۱۲ گانه احداث فضای سبز بود، مستقر بودیم.

به گفته نظری«حوزه خدمات شهری بسیار متنوع است و هر سازمان موضوعات خاص خود را دارد. ما دهه فجر، نیمه شعبان و ایام انتخابات را سپری کردیم. در برخی مسئولیت‌ها ما بیش از صد در صد کار را پیش می‌بریم. هفته گذشته دومین جلسه برگزاری عید فطر را با نماینده رهبری داشتیم تا مشکلی پیش نیاید.»

او افزود: برنامه‌های استقبال از بهار و ماه رمضان توأمان است و تلاش می‌کنیم که به درستی برنامه‌ها را پیش ببریم.

نظری تاکید کرد: در بحث استقبال از بهار پیشنهادی به شهردار ارائه و ایشان موافقت کردند و به ۲۲ منطقه ابلاغ شد. سازمان زیباسازی مشورتی با دانشگاه انجام داد تا تم رنگ برای آراستگی شهر را بررسی کنند به ۵ رنگ سبز، فیروزه ‌ای، سفید، خاکستری، زرد رسیدیم.

او ادامه داد: بحث سازه های حجمی از سوی سازمان زیباسازی و بوستان‌ها اجرایی می‌شود، سازمان بوستان‌ها در بحث گل آرایی این سازه‌ها فعال خواهد بود.

به گفته نظری«فعالیت‌های هنری رو تخم مرغ های رنگی انجام می‌شود و برخی از رنگ آمیزی‌ها از سوی خانواده‌ های هنرمند انجام می‌شود و برخی از نقاشان تخم مرغ های رنگی از سراسر کشور به تهران می‌آیند.»

او توضیح داد: جمع آوری و حمل پسماندهای حجیم از جمله فعالیتهای سازمان پسماند در استقبال از بهار است. سازمان بوستان‌ها نیز فرش گل، درخت گیلاس و... را در دست کار دارند. در رابطه با ورودی‌های شهر نیز باید گفت که چند ورودی و بزرگراه و... انتخاب شده‌اند تا فعالیت های استقبال از بهار در این نقاط انجام شود.

او افزود: سازمان بهشت زهرا علاوه بر کاشت درخت و فرش گل برای خدمت رسانی در ۵ شنبه آخر سال آمادگی دارد.

در ادامه قدرت الله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی در این نشست به تشریح برنامه‌های چهارشنبه‌سوری پرداخت و گفت: برای اولین بار بحث چهارشنبه سوری را کشوری کردیم و روابط عمومی‌های آتش نشانی ۳۱ استان به تهران آمدند و برنامه ویژه‌ای برای ایجاد ایمنی داریم.

او گفت: امسال احتمالا دو چهارشنبه سوری داریم و برای هر دو آماده هستیم، هزار و ۸۰۰ آتش نشان فراخوانده می‌شوند تا در هزار نقطه شهر مستقر شوند.

محمدی افزود: توصیه اکید ما در مورد استفاده نکردن بالن‌های آرزو است چون سال گذشته موجب آتش سوزی در منازل مسکونی و پارک‌های جنگلی شهر شدند.

کد خبر 837214
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha