با عقب‌ماندگی که در عرصه تولید واگن مترو وجود دارد، شرکت واگن سازی تهران باید سه شیفته شود.

تشکری هاشمی

به گزارش همشهری آنلاین، سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیستمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تکمیل پروژه های نیمه تمام مترو در روزهای گذشته و تقدیر از شرکت بهره برداری مترو برای اجرای این طرح ها، اظهار کرد: باید پیرامون اتفاقات اخیر در مترو نیز اشاره ای داشته باشیم.

او گفت: ما در حادثه دو روز پیش دیدیم که شهروندان روی ریل رها شده بودند. ما هر دو ماه یکبار تذکر دادیم که وسایل نقلیه پس از کار کردن در مدتی طولانی دچار استهلاک می شود. هیچ وسیله ای مادام العمر و بدون استهلاک فعالیت نمی کند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اختصاص هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان برای اورهال مترو، گفت: راهبران مترو با جان و دل تلاش می کنند که اشکالات در صحنه مدیریت شود و مسافران خطری را احساس نکنند و این تلاش قابل تقدیر است.

تشکری هاشمی با بیان اینکه ۱۳۳ واگن اورهال شده، گفت: ۱۰ درصد قیمت واگن ها شامل ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان برای اورهال هزینه شده که یک سوم منابع ما محسوب می شود. اخبار نشان می‌دهد به دلیل عدم خریداری قطعات، استفاده از قطعات کهنه در دستور کار است. اخبار دیگری رسیده که بررسی نشده و نشان می دهد که برای یک قطار از قطعات یدکی استفاده شده است.

او با بیان اینکه نباید ابایی از اینکه شرکت واگن سازی زیر بار سه شیفته شدن برود، باشد، گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان قرارداد خرید قطعات در شرکت واگن سازی منعقد شده اما هنوز پیش پرداخت صورت نگرفته است.

کد خبر 836964

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    0 0
    تبارک الله اگر ایرانی ها حال کار پیدا نمایند کشور پیشرفت می نماید و به قول حضرت علی: لذت در کار نمودن است و یا باکار کردن لذت می بریم و تولید در این صنعت بیشتر می شود ولی متسفانه چراغ های ایستگاه های اتوبوس بی ار تی در معبر مسجد سید اصفهان شبانه روزی روشن می باشد ولی مسافری و یا کارگری و یا مهندسی و یا کارشناسی و یا متخصصی ویا .... و... از ان استفاده ننموده و راننده ی اتوبوس شبکار نیز در این مسیر کار نمی نماید. و اشتغال زائی نیز نشده است. و شاید هم استخدام راننده شرکت واحد اصفهان وجود نداشته و یا تعداد بازنشستگان راننده ی شرکت واحد اصفهان زیاد بوده است.