نائب رئیس شورای شهر تهران گفت: تلاش های دولت و شهرداری صورت گرفت سال آینده سال حمل ‌و نقل برقی برای تهران خواهد بود و الگوی سایر شهرها خواهد شد.

پرويز سروري

به گزارش همشهری آنلاین؛ پرویز سروری در مراسم آغاز عملیات اجرایی ضلع شمال غربی خط ۷ مترو و افتتاح ورودی دوم ایستگاه شهید دادمان در قالب یکصدوچهارمین پویش امیدوافتخار، افزود: اولویت شهر تهران، آلودگی هوا و ترافیک است و اولویت گذاری‌های انجام شده مدیریت شهری متمرکز بر حوزه حمل و نقل بوده که می‌تواند برای رفع این دو معضلات موثر باشد.

سروری گفت: باید ترددها را از روی زیر زمین به زیر زمین ببریم و برای این کار باید حمل و نقل ترکیبی در نظر بگیریم و ابتدا خطوط ریلی را توسعه دهیم و سایر ناوگان برای خدمت رسانی بهتر به شهروندان به کار گرفته شود.

او بیان کرد: هدف گذاری بودجه در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ بر این موضوع متمرکز بود و حدود ۵۰ درصد بودجه شهر را به حوزه حمل و نقل عمومی اختصاص دادیم چراکه باید این حوزه توسعه یابد.

نائب رئیس شورای شهر ادامه داد: با اقداماتی که در سال جاری انجام شده، امیدوار هستیم در حوزه ون و اتوبوس، مترو و تاکسی نتایج خوبی را از سال آینده شاهد باشیم.

سروری گفت: از سال آینده که واگن‌های مترو وارد خط شود، همچنین با برقی سازی حوزه حمل و نقل پاسخ روشنی برای حل موضوع آلودگی هوا خواهیم داشت، حمل و نقل عمومی؛ ترافیک و آلودگی هوا را درمان می کند و این حوزه مورد توجه جدی شورای شهر و شهرداری بوده است.

او گفت: سال آینده سال طلایی حمل و نقل برای مدیریت شهری تهران خواهد بود، مدیریت شهری عزم خود را در این حوزه جزم کرده است.

نائب رئیس شورای شهر گفت: مردم غرب انتقادات زیادی نسبت به کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی در منطقه داشتند که این اقدامات در دست اجرا می تواند این گلایه مردم را پاسخ دهد و در توسعه خطوط ریلی در غرب تهران اقدامات مفیدی را انجام دهیم.

سروری افزود: تلاش‌های دولت و شهرداری صورت گرفت سال آینده سال حمل ‌و نقل برقی برای تهران خواهد بود و الگوی سایر شهرها خواهد شد.

کد خبر 836114
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha