اغلب آنهایی که فرزند نوجوان در خانه دارند، می‌دانند که سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در یک سالی که گذشت، برنامه‌های متنوع و مختلفی را برای نوجوانان برگزار کرد و بیشتر این برنامه‌ها هم در راستای آشنایی این قشر با کتاب و فرهنگ مطالعه بوده است.

4877863.jpg

به گزارش همشهری آنلاین، حالا هم در آخرین روزهای سال، این سازمان قصد دارد دورهمی نوجوانان کتابخوان شهر تهران را با عنوان «چالش۰۲» با هدف معرفی بهترین کتاب خوانده شده در سال۱۴۰۲ از ۱۰ تا ۲۰ اسفند در فرهنگسراهای شهر تهران برگزار کند.

در این‌ چالش، هریک از اعضای شرکت‌کننده از میان کتاب‌هایی که امسال مطالعه کرده‌اند یک کتاب را با بیان دلایل به‌عنوان کتاب برگزیده خود، به سایر شرکت‌کنندگان معرفی می‌کنند و در پایان نشست با بررسی کتاب‌های منتخب همه اعضا، یکی از کتاب‌ها به انتخاب همه نوجوانان شرکت‌کننده در چالش، به‌عنوان کتاب برگزیده در سال۱۴۰۲ انتخاب می‌شود و در تابلوی اعلانات فرهنگسراها نصب خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

در این دورهمی که با طراحی، ایده‌پردازی و اجرای اعضای باشگاه کتابخوانی فرهنگسراها برگزار می‌شود، نوجوانان علاوه بر بررسی کتاب‌هایی که در طول یک سال مطالعه کرده‌اند، تجربه‌ها و استراتژی‌های خود را برای مطالعه بیشتر و بهتر با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند.

مهمانان این برنامه هم اعضای باشگاه صدتایی‌ها و اعضای فعال کتابخانه‌ها و نوجوانان مناطق هستند که با حضور مدیران کتابخانه‌ها و نویسندگان به بررسی کتاب‌ها و انتخاب کتاب برتر سال۱۴۰۲ می‌پردازند.

اگر علاقه‌مند شدید که در این دورهمی حضور داشته باشید، می‌توانید به فرهنگسراهای نزدیک محل سکونت خود مراجعه کنید و یا به درگاه رسمی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به نشانی www.farhangsara.ir بروید و برای شرکت در این برنامه ثبت‌نام کنید.

کد خبر 835580

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha