ماهواره سنجشی پارس۱ که ماهواره ای کاملا ایرانی محسوب می شود تا دقایقی دیگر و یک روز پیش از انتخابات مجلس دوازدهم پرتاب می شود.

ماهواره

به گزارش همشهری آنلاین، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه روز گذشته هیئت دولت گفت: فردا(پنج‌شنبه) دوازدهمین ‌پرتاب فضایی در دولت مردمی رخ خواهد داد.

زارع پور با اشاره به اینکه ماهواره پارس۱ کاملا ایرانی است، کاربرد این ماهواره را سنجشی و تصویربرداری اعلام کرد.

او گفت: ماهواره پارس ۱ که در مدار خورشید آهنگ قرار خواهد گرفت در راستای توسعه تعاملات فضایی و بین المللی با کشور های مختلف توسط پرتابگر بین المللی سایوز از روسیه پرتاب خواهد شد.

دوازدهمین پرتاب ماهواره پیش از انتخابات مجلس دوازدهم

زارع پور همچنین با تاکید بر اینکه سال آینده هم ساخت و پرتاب ماهواره های متعدد انجام می شود، ادامه داد: در راستای فعالیت فضایی کشور، سال آینده با تکمیل فاز اول بزرگ ترین پایگاه فضایی غرب آسیا در جنوب ایران می توانیم خودمان چنین ماهواره هایی را در مدار خورشید آهنگ قرار دهیم.

بیشتر بخوانید:

ماهواره «پارس ۱» توسط پژوهشگران پژوهشگاه فضایی طراحی و ساخته شد و سپس به سازمان فضایی ایران تحویل داده شد.

ماهواره «پارس۱» به‌عنوان یک ماهواره سنجشی قرار است با استفاده از دوربین دارای رزولوشن بالا و توان تفکیک ۱۵ متری، از تمام نقاط کشور عکس‌برداری کند و با استفاده از فرستنده پرقدرت مخابراتی عکس‌های خود را از مدار ۵۰۰ کیلومتری سطح زمین به ایستگاه‌های زمینی ارسال کند.

این تصاویر قرار است برای پایش اراضی کشاورزی و جنگل‌ها، بررسی وضعیت دریاچه‌ها و تخمین وسعت مخاطرات طبیعی همچون آتش‌سوزی‌ها و سیل مورد استفاده قرار گیرد. دقت تصاویر پارس۱ به حدی است که پر بودن یا خالی بودن آب حوض وسط میدان فردوسی تهران قابل تشخیص خواهد بود.

پارس۱ مراحل آزمایش‌های تخصصی را در آزمایشگاه‌های پیشرفته خلأ حرارتی، ارتعاشات، اندازه‌گیری خواص جرمی و سازگاری الکترومغناطیس را پشت سر گذاشته است.

کد خبر 835562

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha