رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران جزئیات برنامه‌های گردشگردی شهرداری تهران برای نوروز ۱۴۰۳ تشریح کرد و گفت که به دلیل تقارن نوروز با ماه رمضان، برنامه‌ها به گونه متفاوتی پیش بینی شده اند.

درشکه سواری

به گزارش همشهری آنلاین، میر قاسمی از آماده سازی «سامانه مشاوره گردشگری» در قالب سامانه ۱۳۷ خبر داد و گفت که در این سامانه به سئوالات گردشگران پاسخ داده می‌شود.

او در مورد ارائه بن‌های تخفیف از سوی مجموعه‌های گردشگری گفت: به دنبال بن‌های تخفیف‌دار هستیم تا به صورت متمرکز تخفیف‌هایی را از مجموعه‌ها بگیریم و شهروندان از این مجموعه‌ها بهره‌مند شوند؛ اما دقت داشته باشید که امسال در صدد تشکیل یک قرارگاه در شهرداری تهران هستیم که همه دستگاه‌ها و مجموعه‌های گردشگری تهران گرد هم جمع خواهند شد تا همه موضوعات گردشگری در تهران در ایام نوروز را به صورت ستادی راهبری و پیگیری کنیم.

نصب ۳۱ المان در میدان های اصلی

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با بیان این که ۳۱ المان در میدان های اصلی نصب می‌شود، عنوان کرد: این کار با کمک سازمان زیباسازی شهرداری تهران در ۳۱ میدان اصلی انجام می‌شود و در تبادل با سایر استان‌ها نیز قرار شده تا نقشه‌های گردشگری شهر تهران را در اختیار آنها قرار دهیم و آنها نیز در مبادی خروجی شهرهایشان به مسافران ارائه دهند تا علاوه بر آشنایی با جذابیت‌های تهران در مورد امکانات گردشگری پایتخت نیز آگاهی کسب کنند.

افزایش ساعت فعالیت مراکز گردشگری و موزه‌ها

به گفته قاسمی شیوه‌نامه‌ای برای ساعت شروع فعالیت موزه‌های زیر مجموعه شهرداری تهران در ماه رمضان و عید نوروز تنظیم شده است. او همچنین تاکید کرد: «در ماه رمضان معمولا شهروندان تا هنگام سحر بیدار هستند و از این رو قرار است برای افزایش ساعت فعالیت مراکز گردشگری و موزه‌هایی که در اختیار شهرداری هستند، تصمیم گیری شود.»

درشکه سواری در شهر ری

رئیس ستاد گردشگری شهر تهران همچنین درباره تورهای پیاده و دوچرخه سواری گفت: گردشگری پیاده در مناطق ۱، ۱۲ ۱۱،۵،۶، ۱۳ و ۱۴ مورد توجه قرار گرفته که در همین راستا نیز ۲۴ مسیر گردشگری طراحی شده است، در این مسیرها راهنمای گردشگری مستقر خواهد بود و مردم به صورت رایگان با همراهی راهنماهای گردشگری از بخش‌های مختلف تاریخی مناطق بازدید خواهند کرد و در مناطقی همچون ۱۲،۱۱،۶ و... که مسیرهای شرقی_غربی زیادی دارد، تورهای دوچرخه سواری در نظر گرفته شده است.»

همچنین به گفته او در بخش‌های تاریخی در شهرری (منطقه ۲۰ ) درشکه سواری پیش بینی شده است.

کد خبر 835443

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha