یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: گزارش محرمانه‌ای که وزارت دفاع آلمان تهیه کرده است، حکایت از بیلانی قابل توجه دارد.

اشپیگل آنلاین گزارش داد، برای پروژه "تکنولوژی اطلاعات (آی‌تی) هرکولس" تاکنون حدود 7.1 میلیارد یورو - برای دوره‌ای 10 ساله - بودجه در نظر گرفته شده است. با این حال این بودجه و زمان در نظر گرفته شده کافی نیست.

ارتش آلمان سال 2006 شرکت مشترکی را با غول‌های الکترونیکی زیمنس و آی بی ام به این امید تاسیس کرد که مدرنیزه کردن تجهیزات آن را تسریع نموده و نسبت به روش‌های سنتی ارزان‌تر پیش ببرد.

قرار است این شرکت تا پایان سال 2010 شبکه مدیریت نیروهای مسلح را نوسازی کند، 300 هزار تلفن را تعویض کرده، حدود 140 هزار رایانه و لپ‌تاپ را جایگزین نماید و نرم‌افزارهای متحدالشکل بر روی آنها نصب کند.

با این حال بر اساس این گزارش، بازسازی شبکه که باید مارس سال گذشته آغاز می‌شد، با وجود اینکه "ارزش راهبردی برای توانایی آینده ارتش آلمان دارد" تا پایان سال 2008 آغاز نشد.

تعویض رایانه‌ها و نصب نرم‌افزارهای جدید هم از موعد زمانی مقرر عقب افتاده است، به طوری که تا پایان سال 2008 به جای 31 هزار و 450 دستگاهی که باید تحویل می‌شد، فقط 5106 دستگاه تحویل شده است.

علاوه بر این در این سند از "افزایش هزینه‌های مالی" سخن به میان آمده است. بودجه کنونی کفایت نمی‌کند. اما فقط در بخش رایانه چند برابر بودجه لازم است. افزایش هزینه‌ها و "تاخیرهای قابل‌توجه" موجب نامفید شدن این راه حل شده است.

کد خبر 83512

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز