امیر سرتیپ قربانی گفت: اینکه هوانیروز باوجود اعمال تحریم ها، قدرتمندترین ناوگان بالگردی آسیا را در اختیار دارد در این مدت با تلاش‌های متخصصان و مهندسان هوانیروز ارتش بالگردهای هوانیروز زمین گیر نشده اند و هم اکنون خلبان‌های هوانیروز برای انجام ماموریت آماده و دست به ماشه اند.

به گزارش همشهری آنلاین، فرمانده هوانیروز ارتش با بیان اینکه چند مولفه برای برون رفت از مسئله زمین گیر شدن بالگردها در این نیرو مورد توجه قرار گرفته، افزود: نیروی انسانی یکی از این مولفه‌ها بود و پس از انقلاب اسلامی نیروی انسانی ارزشمندی برای تعمیرات و نگهداری از بالگردهای هوانیروز سازماندهی شد.

به گفته امیر سرتیپ قربانی، دومین مولفه تشکیل یک اتاق فکر بود برای آماده نگه داشتن بالگردها مطابق آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی روز دنیا.

فرمانده هوانیروز ارتش در ادامه این گفتگو، آمادگی رزمی بالگردهای هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران را ۷ درصد بالاتر از استاندارد جهانی دانست و گفت: در کشورهای پیشرفته سازنده بالگرد استاندارد آمادگی رزمی بالگردها ۷۵ درصد است، اما این درصد در بالگردهای هوانیروز با وجود همه تحریم‌ها ۸۲ درصد است.

امیر سرتیپ قربانی با بیان اینکه هرآنچه امروز یک بالگرد پیشرفته در دنیا به آن مجهز است، بالگردهای هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز به آن مجهز هستند، گفت: نهضت قطعه سازی راه اندازی پس از انقلاب اسلامی راه اندازی شد و تاکنون ۸۵۲ نوع قطعه در تیراژ ۸۰۰ هزارتایی ساخته شده و روی بالگردها نیز نصب شده است.

به گفته فرمانده نیروی زمینی ارتش، تسلیحات و تجهیزاتی که باید در عملیات‌های شبانه روزی هم مورد استفاده قرار گیرد هم از این قائده مستثنی نیستند؛ تجهیزات بروزی مثل سامانه‌های دید در شب که تکنولوژی طرحی و تولید آن منحصرا دست چند کشور است و حتی می‌توان گفت سامانه‌های دید در شب هوانیروز بالاتر از شعاع عملیاتی باقی سامانه‌ها را برای خلبان‌ها پوشش می‌دهند.

امیر سرتیپ قربانی همچنین خاطرنشان کرد: بالگردهای هوانیروز ارتش امروز به صورت ایستایی موشک شلیک نمی‌کنند بلکه شلیک آن‌ها امروز به صورت Fire & Forget یا همان طریقه ''شلیک کن فراموش کن" انجام می‌شود یا اینکه به سامانه‌های جنگال یا همان جنگ الکترونیک، اخلال راداری و اخلال لیزری نیز مجهز شده اند تا بتوانند در میدان برد به رزم بپردازند که همه این‌ها از مصادیق تطابق هوانیروز ارتش جمهوری اسلام ایران به استانداردهای جهانی است.

کد خبر 834972
منبع: صدا و سیما

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha