دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۶
۰ نفر

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در پنجاه و پنجمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد وارد ژنو شد .

امیرعبداللهیان

به گزارش همشهری آنلاین، حسین امیر عبداللهیان بامداد دوشنبه ۷ اسفندماه برای شرکت و سخنرانی در پنجاه و پنجمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد وارد ژنو شد .

طبق برنامه ریزی انجام شده ،سخنرانی وزیر امور خارجه جمهوری ایران در این نشست در روز دوشنبه ۷ اسفندماه انجام می شود .

نشست شورای حقوق بشر سازمان مل از ۲۶ فوریه تا ۶ آوریل (۷ اسفند تا ۱۸ فروردین) در ژنو سوئیس برگزار می شود و کارشناسان مسائل بین الملل معتقد هستند که این نشست فرصتی است تا در این نشست‌ها به منظور ایجاد فشار بین‌المللی و تاثیرگذاری بر رژیم اشغالگر صهیونیستی ،اقداماتی از سوی کشورها و سازمان های حقوق بشری برای توقف جنایت های رژیم اسراییل علیه مردم غزه انجام شود.

با اساس آنچه که بحرینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژنو اعلام کرده است ، ایران در کنار کشورهای اسلامی و همفکر که حامی مردم فلسطین هستند، در نشست ۵۵ شورای حقوق بشر صدای مظلومیت مردم فلسطین خواهد بود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در جریان حضور در ژنو در روز دوشنبه ۷ اسفندماه در دو نشست «بخش عالی رتبه کنفرانس خلع سلاح » و همچنین نشستی با محوریت موضوع فلسطین نیز سخنرانی می کند .

ملاقات و گفتگوی دوجانبه با وزیران امور خارجه برخی کشورهای شرکت کننده در نشست شورای حقوق بشر و نیز مسئولان عالی سازمان ملل متحد از دیگر برنامه های وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این سفر خواهد بود.

کد خبر 834805
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    50 4
    کشورهای غربی جنایتکار از سال 1945 تاکنون ثابت کردند که بزرگ ترین متجاوز به حقوق بشر در جهان بودن و هنوز هم هستند. کشورهای غربی جنایتکار بزرگترین نقض کننده حقوق بشر در جهان هستند کشورهای غربی جنایتکار که از سال 1945 تاکنون به ظاهر دم از دموکراسی می زنند با گسترش ناامنی، قتل و کشتار در کشورهای دیگر بزرگترین نقض کننده حقوق بشر در جهان هستند.
    • US ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      32 4
      لعنت بر همه جنایتکاران و حامیان جنایتکار انها
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    35 2
    آمریکا و انگلیس حامی نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه هستند
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    33 4
    مدعیان دروغین حقوق بشر جنایتکار چشم خود را در برابر کشتار بیش از 999 هزار انسان بی‌گناه در افغانستان، عراق، لیبی، سوریه، یمن وغیره بسته‌اند
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    28 2
    تجاوز نظامی به غزه ادعا‌های دروغین غرب را رسوا کرد که تجاوز نظامی به غزه ادعا‌های دروغین غرب را رسوا کرد.
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    29 1
    در تاریخ 12 تیرماه 1367، یک فروند هواپیمای ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، در پرواز معمولی برنامه‏ریزی شده 655، از بندرعباس به مقصد دبی در حالی که هنوز سقف پرواز مورد نظر را به دست نیاورده بود بر فراز آب‏های سرزمینی ایران و در آب‏های اطراف جزیره هنگام، در حمله ای تروریستی به وسیله شلیک دو موشک از ناو آمریکایی وینسنس مورد اصابت قرار گرفت و منفجر شد و تمامی 290 نفر مسافر و خدمه آن به شهادت رسیدند. 118 نفر از این مسافران بی‏گناه، زن و کودک بودند.
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    28 1
    دولت باید شکایت‌های خانواده‌های بیش از 18 هزار شهید ترور توسط منافقین داعشی‌صفت را در مجامع حقوقی بین‌المللی پیگیری بکند، نه مذاکرات وین وبرجام و خواستار مجازات باقی ماندگان این گروهک خیانتکار بشود. دستگاه دیپلماسی کشورمان باید مدارک و مستندات متقن جنایات منافقین در ترور 18 هزار شهید را به تمام سازمان‌ها و کشورهای مطرح دنیا ارسال کند تا دنیا را به تحویل باقیمانده این آدم‌کش‌ها به ایران ترغیب کند و این جانیان به سزای ننگین خود برسند. اروپا جنایتکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات آمریکا جنایتکار، انگلیس جنایتکار و ناتو جنایتکار از سال 2001 تاکنون در افغانستان و منطقه خاورمیانه سکوت نمی‌کرد. اروپا جنایتکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات آمریکا جنایتکار و انگلیس جنایتکار از سال 2003 تاکنون در عراق و لیبی سکوت نمی‌کرد. اروپا جنایتکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات آمریکا جنایتکار و انگلیس جنایتکار، عربستان سعودی جنایتکار، امارات جنایتکار، ترکیه جنایتکار و اسرائیل و مزدورانشان از سال 2011 تاکنون در سوریه سکوت نمی‌کرد.