رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به بحث دارورسانی در منزل که از یکسال گذشته به صورت آزمایشی شروع شده است، عنوان کرد: در دهه مبارکه فجر توسعه طرح به کل کشور آغاز شده ‌و در حال حاضر آیین‌نامه آن در حال ابلاغ بوده و به محض ابلاغ در یک‌ استان به صورت پایلوت آغاز می‌شود.

سید‌ حیدر محمدی

به گزارش همشهری آنلاین، سیدحیدر محمدی در حاشیه افتتاحیه ۵ شرکت فناورانه در حوزه تجهیزات پزشکی که در منطقه ویژه فرودگاه پیام انجام شد، با اشاره به اینکه امروز در این افتتاحیه چندین شرکت دانش‌بنیان و غیر دانش‌بنیان محصولات مصرف پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی را بازدید و افتتاح کرده‌ایم، اظهار داشت: در حوزه تجهیزات پزشکی در چندسال گذشته شتاب ما در تولید بالا رفته است.

وی با اشاره به اینکه دو تولیدکننده تورو کارهای لاپوروسکپی که تمام اجزای تولید … را در منطقه ویژه پیام تولید می‌کنند، افزود: بخش بزرگی از نیاز این محصولات را برطرف کرده و بسیاری از ابزارهای مورد نیاز برای جاگزاری و استفاده. از املهای جراحی در این مجموعه‌ها تولید می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه یکی از مجموعه‌های تولیدکننده لوازم مصرفی دندانپزشکی که دانش‌بنیان نیز بوده است در این منطقه مشغول به فعالیت است، گفت: تکنولوژی بالای این تجهیزات و ملزومات مصرفی دارای کیفیت های بالایی بوده و تمام این شرکت ها توانایی این را دارند تا بتوانند به کشورهای منطقه و فرامنطقه صادرات داشته باشند.

محمدی افزود: بخشی از این تولید کنندگان تاییدیه اتحادیه اروپا را نیز دارند.

وی با اشاره به بحث دارورسانی در منزل از یکسال گذشته به صورت آزمایشی شروع شده است، عنوان کرد: در دهه مبارکه فجر توسعه طرح به کل کشور آغاز شده ‌و در حال حاضر آیین‌نامه آن در حال ابلاغ بوده و به محض ابلاغ در یک‌ استان به صورت پایلوت آغاز می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو عنوان کرد: مسئولیت دارورسانی کامل با وزارت بهداشت بوده و طبیعتا هر کس مسئولیت قانونی داشته باید نظر خود را در این مورد اعلام می کرده و ذینفعان این امر حوزه سلامت هستند.

کد خبر 834177
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    0 0
    برای اینکه بفهمید حرف های این آقادرست هست یک سر به داروخانه بیماران خاص بزنید