رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده، می‌خواهد ماه آینده برای نخستین بار در یک سال گذشته به تهران سفر کند تا "به فاصله‌گرفتن" پایان دهد.

رافائل گروسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، گروسی اعلام کرده: «به نظر می‌رسد که ما از هم دور می‌شویم. ایران می‌گوید که از غرب مشوق‌هایی دریافت نمی‌کند اما من درک این منطق را بسیار پیچیده می‌دانم زیرا آن‌ها باید با ما همکاری کنند. هرگز نباید مشروط به انگیزه‌های اقتصادی یا دیگر انگیزه‌ها باشد.»

گروسی قبل از سفر به تهران به مسکو می‌رود تا با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه درباره ایران و خاورمیانه و اوکراین گفت‌وگو کند.

وی گفت: «روسیه نقشی در قبال ایران دارد. این کشور در گذشته به‌عنوان یک طرف برجام ایفای نقش کرده است و در شرایط کنونی که برجام کاملا از هم پاشیده است چیزی باید این خلا را پر کند.»

کد خبر 833979

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زند IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحیم همکاری ایران منوط به شرایط اقتصادی نیست.منوط به بازگشت همه اعضا به برجام است که بایستی با رفع همه تحریمها به همان شرایط برجام بازگشت،مسلما پس از برداشتن تحریمها ایران نیز گامهایی را رو به عقب برخواند داشت. ایران فراموش نکرده که طرف مقابل یکطرفه برجام را پاره نموده است