جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۸
۰ نفر

گروه حوادث: مرد کلاهبردار برای فروش سکه‌های تقلبی خود شگرد عجیبی داشت.

این مرد با پوشیدن لباس‌های مندرس و حرف زدن با لهجه‌ای عجیب و غریب مدعی می‌شد که هنگام چوپانی در صحرا سکه‌هایی عتیقه پیدا کرده و قصد دارد آنها را به قیمت ارزانی بفروشد. راز کلاهبرداری این مرد زمانی فاش شد که تعدادی از مالباختگان به اداره آگاهی سمنان رفتند و از مردی که سکه‌های قلابی را به‌عنوان سکه‌های عتیقه به آنها فروخته بود، شکایت کردند.

اظهارات شاکیان نشان می‌داد که مردی با پوشیدن لباس‌های مندرس و حرف‌ زدن با لهجه‌ای عجیب و غریب به سراغ افراد مختلفی در شهر می‌رفته و مدعی می‌شده که یک چوپان یا بی‌خانمان است و به تازگی گنجی در بیابان پیدا کرده که ارزش زیادی دارد.  این مرد سپس با نشان داد چند سکه‌ واقعی به طعمه‌هایش می‌گفت که گنج او شامل هزاران سکه قدیمی است و وی قصد دارد آن را به قیمت پایینی بفروشد.

مالباختگان نیز با مشاهده ظاهر ساده این مرد و سکه‌های عتیقه، دچار وسوسه می‌شدند و با این تصور که با خرید سکه‌ها سود کلانی به جیب می‌زنند، با مرد چوپان وارد معامله می‌شدند.

اما بعد از پرداخت میلیون‌ها تومان به این مرد و دریافت سکه‌ها، تازه متوجه می‌شدند که فریب یک کلاهبردار حرفه‌ای را خورده و تمامی سکه‌ها تقلبی هستند.

با این اطلاعات، جست‌وجو برای دستگیری مرد کلاهبردار آغاز شد و ماموران با زیر نظر گرفتن محل‌هایی که وی در آنجا طعمه‌هایش را شناسایی کرده بود، موفق شدند وی را دستگیر کنند.

سرهنگ آقاخانی - رئیس پلیس آگاهی استان سمنان - با بیان این خبر گفت: مرد کلاهبردار بعد از انتقال به اداره آگاهی منکر هر جرمی شد اما وقتی مقابل شاکیانش قرار گرفت، لب به سخن گشود و به کلاهبرداری از آنها اعتراف کرد.

وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد این مرد تا‌کنون با این شگرد ده‌ها میلیون تومان از افراد مختلف کلاهبرداری کرده که تحقیقات برای شناسایی تمامی مالباختگان ادامه دارد.

کد خبر 83394

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز