جواد منصوری گفت: نباید موضوع انتخابات و شبهات آن دائما در فضای نخبگانی صورت بگیرد، ما باید ابهام را از ذهن مردم برداریم و با فاصله گرفتن از کلیشه‌گویی آنان را برای حضور در انتخابات دعوت کنیم. 

جواد منصوری

به گزارش همشهری آنلاین، در حاشیه این دوره از نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌ها، جواد منصوری، سیاستمدار، اولین فرمانده سپاه پاسداران و سفیر اسبق ایران در چین، مهمان غرفه همشهری بود و با او درمورد ارزیابی‌اش از نمایشگاه و البته انتخابات پیش رو گپی زدیم که در ادامه از نظرتان می‌گذرد.

فرصتی مناسب و مفید برای مردم و رسانه‌ها


منصوری درابتدا گفت: من همواره سعی‌ام بر این است که در چنین رویدادهایی شرکت کنم. برگزاری این نمایشگاه‌ هم برای خود رسانه‌ها مفید و دارای منفعت است، هم برای مردم. برای رسانه‌ها و مطبوعات مختلف از این جهت مفید است که با توجه به تجمیع اهالی رسانه و خبرنگاران موجب می‌شود این طیف از تجربیات، امکانات و اقدامات دیگران استفاده کرده و با آن‌ها آشنا شوند. از این جهت نمایشگاه رسانه یک فرصت بسیار خوب برای رسانه‌ها است. شاید بیرون از این رویداد از طریق وسایلی چون اینترنت و تلویزیون امکان این دستیابی و آشنایی باشد، اما حضور مستقیم و ارتباط مستقیم اثربخشی بیشتر و بهتری خواهد داشت.

فرصتی برای دانشجویان و محققان

وی افزود: از طرف دیگر این مردم هستند که با حضور و ارتباط با این رسانه‌ها ظرفیت آنان را ارزیابی کرده و دست به مقایسه می‌زنند و از این جهت سوق و اقبالشان به رسانه‌هایی بیشتر خواهد شد. ضمن اینکه این بستر نمایشگاهی فرصت و زمانی را برای پژوهشگران عرصه رسانه و علوم اجتماعی قرار می‌دهد تا از این طریق به شکل میدانی و مستقیم دست به تحقیق و بررسی بزنند. به عقیده من الان باید دانشجویان علوم سیاسی، علوم اجتماعی، تاریخ و روان‌شناسی اجتماعی در این نمایشگاه حاضر شده و با رسانه و مطبوعات که جدی‌ترینِ ابزار آن‌هاست آشنا شوند و ارتباط بگیرند. به نظرم باید از قبل یک ارتباط خوب با دانشگاه‌ها گرفته می‌شد تا آن‌ها دانشجویان را به این رویداد بیاورند.

باید برای دعوت از مردم به جهت حضور در انتخابات به کوچه و خیابان رفت

این سیاستمدار با اشاره به موضوع انتخابات پیش‌رو ادامه داد: باید به سمت خود مردم می‌رفتیم و با ارتباط مستقیم روشنگری و ابهام‌زدایی از انتخابات را عملی می‌کردیم. این کار باید بین همین مردم کوچه و خیابان صورت بگیرد. نباید موضوع انتخابات و شبهات آن دائما در فضای نخبگانی صورت بگیرد، ما باید ابهام را از ذهن این مردم برداریم و با فاصله گرفتن از کلیشه‌گویی آنان را برای حضور در انتخابات دعوت کنیم.

کد خبر 833818

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha