نرخ سود تسهیلات نوسازی بافت فرسوده که پیش‌ازاین برای بخش‌های حمایتی به ۱۸ درصد کاهش یافته بود، احتمالاً بازهم در قالب برنامه هفتم توسعه کاهش خواهد یافت. این خبر را مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اعلام کرده و می‌تواند بسته مشوق‌های بازآفرینی را پربارتر کند.

ساختمان های فرسوده تهران در انتظار نوسازی

به گزارش همشهری آنلاین، نرخ سود تسهیلات نوسازی بافت فرسوده که پیش‌ازاین برای بخش‌های حمایتی به ۱۸ درصد کاهش یافته بود، احتمالاً بازهم در قالب برنامه هفتم توسعه کاهش خواهد یافت. این خبر را مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اعلام کرده و می‌تواند بسته مشوق‌های بازآفرینی را پربارتر کند.

نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد مشمول مشوق‌های حداکثری حوزه مسکن است و آنچه مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران درباره نرخ سود تسهیلات این حوزه می‌گوید، یکی از نیازها و مطالبات جدی این حوزه است که اگر محقق شود، می‌تواند شتاب نوسازی این بافت‌ها را افزایش دهد.

محمد آیینی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران دیروز در حاشیه دیدار از نمایشگاه رسانه‌های ایران، گفت: در حال حاضر نرخ سود وام نوسازی در بخش‌های حمایتی ۱۸ درصد است که قصد داریم در قالب برنامه هفتم توسعه نرخ سود را کاهش دهیم و دست‌کم برای مالکانی که واحد آنها تخریب می‌شود مشابه مسکن روستایی تعیین کنیم.

به گفته او در دولت سیزدهم بر اساس آخرین آمار تاکنون در محدوده بافت‌های فرسوده ۲۲۶ هزار پروانه نوسازی صادر شده که این آمار دولت سیزدهم بیش از ۲۰ درصد کل نوسازی بعد از انقلاب را شامل می‌شود.

طبق اظهارات آئینی، بسته تشویقی ۱۹ بندی شهرسازانه مربوط به نوسازی بافت‌های فرسوده در حدود ۳۵۰ شهر به مرحله اجرا رسیده که ۷۰ درصد محدوده مصوب بافت فرسوده را در بر می‌گیرد.

نکته جدید گفته‌های معاون وزیر راه و شهرسازی، بسته اداری طرح بازآفرینی شهری است که به‌عنوان مشوق جدید نوسازی در دستور کار قرار گرفته و در برنامه هفتم توسعه گنجانده شده است. با اجرای این بسته، یک مجوز قانونی بسیار سریع برای تسریع در صدور پروانه شکل خواهد گرفت و بر اساس آن شهرداری‌ها مکلف‌اند تا حداکثر سه ماه پروانه را در بافت‌های فرسوده صادر کنند.

به گفته آئینی این یک قانون است و ضمانت اجرایی دارد.

کد خبر 833670
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha