پس از آنکه اسماء محمد همسر ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش تاکید کرد که بغدادی بیش از ۱۰ زن ایزدی را به عنوان برده به اسارت گرفته بود و در حین اسارت نیز «سیبان خلیل» زن ایزدی را فقط چند روز دیده بود، این زن ایزدی به سخنان زن اول بغدادی واکنش نشان داد.

البغدادی

به گزارش همشهری آنلاین، خلیل که ترجیح داد تصویرش به دلیل هشدارهای امنیتی از شبکه العربیه پخش نشود، گفت: آنچه اسماء درباره من گفت صحیح نیست. من پس از مرگ ابومحمد العدنانی(سخنگوی گروه تروریستی داعش) که به من «ام خالد» می گفت، شش ماه با او زندگی کردم.

او ادامه داد: وصیت العدنانی به همسر سرکرده داعش این بود که با من خوب رفتار کند و مرا هرگز به خانواده ام بازنگرداند.

دفتری که همه چیز را خراب کرد

سیبان در ادامه درباره نحوه رفتار همسر اول ابوبکر بغدادی با اشاره به اینکه در ابتدا رفتار خوبی با من داشت و به من دستور می داد خانه را تمیز کنم و به فرزندانش برسم، ادامه داد: اما زمانی که دفترچه ای را نزد من پیدا کرد، رفتارش با من تغییر کرد. دفترچه از اطلاعاتی درباره داعش و سرکردگان آن پر بود.

وی با اشاره به اینکه به دلیل آن اطلاعات مورد ضرب و جرح قرار گرفت، در ادامه گفت:« رفتار زن بغدادی بعد از آن ماجرا خیلی بد شد. از همسرش می خواست که مرا کتک بزند. بارها مرا زد. گاهی اوقات هم او و هم همسرش هم زمان به من حمله می کردند.»

همسر بغدادی ظالم بود

سیبان با ابزار تعجب از اظهارات زن سرکرده گروه تروریستی داعش که گفته بود از موضوع زنان برده و رفتار داعش ناراضی بود، گفت: «روش صحبت کردنش که گویی بی گناه است، اصلا صحت ندارد چون او ظالم بود.»

این زن ایزدی در ادامه افزود:« مجبور به چنین کاری نبود بلکه در هر کاری رضایت داشت. در همه کارهای داعش با همسرش همدست بود و با او همکاری می کرد.»

سیبان با اشاره به اینکه اسماء در کارهای داعش همدستی داشت، خاطرنشان کرد:« او سود پس از هر عملیات تروریستی را توزیع می کرد. زنان برده را می خرید و آنها را می فروخت و برای همسرش می آورد.«

وی درباره این سخن زن سرکرده داعش که گفته بود راضی نبود که دختر دوازده ساله اش ازدواج کند، گفت که او دروغ می گوید چون ازدواج زنان کم سن و سال در داعش یک امر عادی بود.

سیبان با تکذیب اظهارات زن ابوبکر بغدادی که گفته بود با دختربچه ایزدی به نام «ریهان» مانند دخترش رفتار می کرد، تصریح کرد: «این دختربچه یک ماه با او زندگی کرد و تقریبا هفت سالش بود اما اسماء بعدها او را به یکی از اقوامش فروخت.»

زن ایزدی در ادامه با تاکید بر اینکه فروش زنان اسیر در این سازمان تروریستی مرسوم بود و بیشتر از طریق زنان انجام می شد تا به آنها خدمت کنند، ادامه داد: «با قیمت اندک خریداری می شدند و با مبلغ هنگفت فروخته می شدند.»

همچنین فاش کرد که اسرای زن به صورت هفتگی و دسته جمعی به البغدادی عرضه می شدند.

زنان و پول و خودرو

سیبان با اشاره به اینکه داعش از طریق حقوق ماهیانه، خانه، اتومبیل و زنان، مردم را برای پیوستن به این گروه وسوسه می کرد، تاکید کرد: داعش ایده هوس به زنان را ایجاد کرد و اسماء همانند بقیه زنان داعشی از همان ابتدا در این ایده دست داشت.

وی درباره دلیل امتناع همسر البغدادی از پاسخ دادن به سوال شبکه العربیه در مورد العدنانی که گفته بود از ترس احساسات فرزندانش به این سوال پاسخ نمی دهد، گفت که از این پاسخ شوکه شده است و تصریح کرد: «از این سخن شوکه شدم چون او یکی از رهبران داعش و به بغدادی نزدیک بود و سالها با آنها در یک خانه زندگی می کرد و قبلا به من گفته بود که خانواده البغدادی خانواده دوم او هستند.»

سیبان ادعای اسماء درباره اینکه «داعش تایخ سیاهی است و پایان یافته» را پیامی پنهان به سلول های خفته برای ادامه دادن اقدامات تروریستی آنها دانست.

کد خبر 833135
منبع: شفقنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • محمد IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    20 0
    خدا رحمت کنه رزمندگان اسلام به ویژه حاج قاسم رو که ریشه داعش رو سوزوندن و نابودشون کردن ....
  • شهلا AE ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    17 0
    خدا لعنت کند داعش و تمام کسانی که به زور می خواهند عقاید خدا را تحمیل کنند
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    6 0
    این عوضی های جامعه ستیز یزید مسلک را فقط باید مثل خودشان باهاشون رفتار کرد زنی که به دیگر زنان رحم نمیکنه داعش تر از ابوبکر بغدادی بوده اعدام برای اینا کمه