گروه سیاسی: فردا نوبت انتخاب مردمی است که در ماه‌های گذشته، هر روز در جریان خبرهای آن قرار گرفته‌اند.

انتخاب فردا آغاز دوره‌ای 4ساله و مبدا همه تاریخ ایران اسلامی در سال‌های پس‌از خود خواهد بود. حضور و مشارکت حداکثری مردم باعث می‌شود که این مبدا آینده، با اراده مردم که مجرای تحقق اراده خداست، محقق شود.

اما اگر همه مردم حضور پیدا نکنند، اکثریت آرای مأخوذه این سرنوشت را رقم خواهد زد؛ اکثریتی که در مجموع واجدان شرایط ممکن است اقلیت باشد. در همین رابطه، شخصیت‌های فراجناحی و چهره‌های جناح‌های گوناگون مردم را به حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای انتخاب رئیس‌جمهوری دهم فراخواندند.

آیت‌الله العظمی نوری‌ همدانی با انتشار اطلاعیه‌ای گفت: همه مردم متعهد ایران اسلامی به‌عنوان یک وظیفه و تکلیف شرعی و عقلی و به‌عنوان جهاد در راه خدا و به‌عنوان یک عبادت، در پای صندوق‌های رای حضور پرخروش داشته باشند و رای بدهند و دشمنان اسلام را بیش از پیش مأیوس کنند و قدرت و اتحاد و اراده خود را به نمایش بگذارند که ما مطمئنیم خداوند متعال ثواب این نیت پاک و این عمل مهم را به شما عنایت خواهد فرمود.

آیت‌الله العظمی صانعی نیز در همین باره در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه خطاب به مردم آمده است:‌ بر همه ما فرض شرعی و واجب الهی، عقلی، عقلایی و ملی است که انقلاب، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را حفظ کرده و مانند جان و بلکه بالاتر از آن در نگهداری و رشد و بالندگی‌اش کوشا باشیم و با کیاست ایمانی و درایت ایرانی و استعداد شکوفا شده و با هدایت‌های به یادگار مانده از عارف دوران، امام خمینی - سلام‌الله علیه- مانع تکرار حوادث تلخ باشیم.

این مرجع تقلید همچنین عنوان کرده است: ملتی که دارای هویت خاص اسلامی ـ تاریخی منحصر به فرد خود بوده و نسبت به انقلاب اسلامی مان که خون‌بهای شهیدان و جانبازی جانبازان و اسارت آزادگان و فداکاری ملت است، بی‌تفاوت نیستند.

ملتی که هم فهیم است و هم آگاه. در بخش پایانی این بیانیه آمده است: به شما و علاقه‌مندان به نظام می‌گویم که نخستین قدم نهی از منکر و جلوگیری از فساد نسبت به نظام و انقلاب، حضور آگاهانه تک تک شما ملت عزیز در روز 22خرداد در پای صندوق‌های رای است.

تکرار حماسه‌ای دیگر

همچنین جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای به مناسبت دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از مردم برای حضور پرشور در انتخابات دعوت کرد. در این بیانیه آمده است: ان‌الله یأمرکم ان تؤدوا الامانات الی اهلها. انقلابی که در بهمن 1357 با حضور پرشور مردم در صحنه و به برکت خون شهیدان والای انقلاب و رهبری حضرت امام خمینی(ره) به پیروزی رسید، هماره نیازمند حضور مردمان در صحنه و حراست از آرمان‌ها و ارزش‌های آن است.

این انقلاب، انقلابی مردمی است و پایندگی و بالندگی آن به حضور مردم بستگی دارد. عزّتی که امروز سراسر ایران اسلامی را فراگرفته مرهون ایستادگی وصف‌ناپذیر مردم در برابر توطئه‌های دشمنان و مشکلات و سختی‌های اقتصادی و... است.

یکی از آزمون‌های فراروی ملت ایران انتخابات بوده است که هماره مردم ایران از آن سرفراز بیرون آمده‌اند. انتخابات نماد حاکمیت بر سرنوشت و رقم زدن تقدیر است، همانگونه که امام راحل بارها به آن اذعان فرموده‌اند، مهم‌ترین انتخابات در کشور ما انتخابات ریاست‌جمهوری است که نقش فراوانی در سرنوشت عمومی ملت ما دارد.

این بیانیه در پایان می‌افزاید: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ضمن لبیک به دعوت مقام معظم رهبری«مدظله العالی» برای برگزاری انتخابات پرشور، همه مردم شریف ایران و مسئولان محترم را به حضور پرشور و برگزاری سالم و مقتدرانه انتخابات دعوت می‌کند و تکرار حماسه‌ای دیگر در این عرصه را با توجّهات حضرت ولی عصر(عج) آرزومند است.

بی‌سابقه خواهد بود

یک عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی نیز شرکت در انتخابات را یک وظیفه ملی و شرعی خواند و تاکید کرد: همه باید فارغ از اینکه توجه کنیم چه‌کسی رای می‌آورد سعی کنیم در پای صندوق‌های رای حضور حداکثری داشته باشیم.  وی گفت: حفظ برادری و ایجاد روحیه تعاون و همکاری، از موارد مهمی است که کاندیداها باید آن را رعایت کنند.

محمد خرسند ادامه داد: هرچقدر یک رئیس‌جمهوری با پشتوانه بیشتری از آرای مردم این سکان را به دست بگیرد و برنامه‌هایش مورد اقبال مردم نیز باشد، خواهد توانست در پیشبرد اهداف خود به موفقیت‌های بیشتری برسد.

وی به ایسنا گفت: قراین و شواهد نشان می‌دهد که انتخابات ریاست‌جمهوری انتخابات پرشور و بانشاطی خواهد بود و نسبت به انتخابات‌ قبلی با مشارکت بیشتر و حضور بی‌سابقه مردم روبه‌رو می‌شویم.

مبارزه علم با قشری‌گری

از سوی دیگر فاطمه راکعی گفت: کلیت جامعه و به‌ویژه زنان باید با هوشیاری بیشتری در این انتخابات حضور پیدا کنند و به اندیشه حضرت امام که بر کرامت انسانی تاکید دارد و نیز حضور زنان را در سرنوشت سیاسی کشور ضروری می‌داند، رای دهند.

دبیر کل جمعیت زنان مسلمان نواندیش با پیش‌بینی حضور پرشور ملت در انتخابات فردا تاکید کرد: مردم فهیم ایران، امروز خود را آماده کنند تا به تفکر اصیل اسلامی، علوی و زهرایی که از نگاه قشری‌گرایانه و بدبینانه دور است، رای دهند.

این عضو شورای مرکزی جبهه‌ مشارکت ایران اسلامی با تاکید بر ضرورت مشارکت مردم در انتخابات آتی، گفت: مردم با مشارکت بالای خود باید رای منفی بدهند به اندیشه‌ای که مخالف تفکر امام (ره) است.

مردم باید بین این دو تفکر انتخاب کنند، به‌نظر من مبارزه انتخاباتی ما، مبارزه میان علم با جهل و قشری‌گری است؛ بنابراین جامعه باید آگاهی سیاسی خود را افزایش دهد و در روز موعود مردم پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

کد خبر 83310

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز