جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷
۰ نفر

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: تکمیل کندروی شمالی بزرگراه آزادگان و اصلاح هندسی دسترسی‌های تندرو به کندرو این بزرگراه منجر به اصلاح تبادلات در این بخش از بزرگراه خواهد شد.

بزرگراه آزادگان

به گزارش همشهری آنلاین، هادی حق‌بین با بیان اینکه همزمان با یکصد و یکمین رویداد امید و افتخار شاهد بهره‌برداری از یک پروژه عمرانی در جنوب تهران خواهیم بود، گفت: این پروژه در روز شنبه ۲۸ بهمن ماه در مراسمی با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران و سایر مدیران شهری برگزار خواهد شد.

او با بیان اینکه بزرگراه آزادگان با طولی بالغ بر ۳۸ کیلومتر از تقاطع بزرگراه شهید خرازی در شمال غرب تهران آغاز شده و تا سه راه افسریه در جنوب شرق تهران ادامه پیدا می‌کند، گفت: اتصال به ۱۳ بزرگراه شهر تهران و مبادی ورودی و خروجی پایتخت، این بزرگراه را به یک شاهراه مواصلاتی بدل کرده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: ترافیک بالا از یک سو و فقدان مسیرهای کندرو در بخش‌هایی از این بزرگراه از سوی دیگر، سبب برخورد جریان‌های ورودی و خروجی معابر با ترافیک خطوط تندروی بزرگراه آزادگان می‌شد؛ امری که زمینه‌ساز ایجاد گره‌های ترافیکی، پس‌زدگی بار ترافیک و گاه وقوع تصادفات است؛ از این رو تکمیل مقاطع باقی‌مانده از مسیرهای کندرو با هدف روان‌سازی و ایمن‌سازی ترافیک بزرگراه آزادگان در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: احداث و تکمیل مسیر کندروی شمالی در بخش حدفاصل خیابان فداییان اسلام تا بزرگراه شهید تندگویان در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد و طی ۲۱ ماه به ثمر نشست.

حق‌بین گفت: پروژه تکمیل کندروی شمالی بزرگراه آزادگان شامل احداث یک معبر بزرگراهی در قالب کندرو به طول ۳.۶ کیلومتر و عرض ۱۱.۵ متر شامل سه خط عبوری، اجرای ۲ پل بر روی خیابان شهید دستواره و خیابان شهید رجایی شامل ۳ خط عبوری و یک پیاده، اصلاحات هندسی ۴ رمپ راستگرد و ۳ لوپ در تقاطع این بزرگراه با خیابان شهید دستواره و خیابان شهید رجایی به طول مجموع هزار و ۳۸۰ متر، اجرای سه هزار متر شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی و ۶۰۰ متر دیوارسازی است.

او ادامه داد: تکمیل کندروی شمالی بزرگراه آزادگان و اصلاح هندسی دسترسی‌های تندرو به کندرو این بزرگراه منجر به اصلاح تبادلات در این بخش از بزرگراه خواهد شد.

حق‌بین با اشاره به اصلاح هندسی محل اتصال رمپ و لوپ‌ها به کندرو بزرگراه مذکور، از ایمن‌سازی ترافیک عبوری در باند تندرو و کاهش احتمال تصادفات خبر داد و افزود: اجرای این معبر علاوه بر روان‌سازی ترافیکی، کاهش قابل توجه زمان سفر، کاهش مصرف سوخت و به تبع آن کاهش آلودگی هوا را در پی خواهد داشت.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران همچنین از طراحی و اجرای توقفگاه‌های اضطراری در موقعیت‌ها و فواصل مناسب در این کندرو خبر داد و گفت: از این پس امکان توقف خودروهای پلیس، خودروهای امدادی و وسایل نقلیه شخصی در موارد ضروری فراهم خواهد شد.

کد خبر 832741
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha