سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
۰ نفر

روزنامه نیویورک تایمز نوشت: وعده‌های نابجای دونالد ترامپ نامزد انتخابات پیش روی ریاست جمهوری آمریکا درباره تشویق روسیه برای حمله به کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده را از فشارها درباره مساله سن او برای شرکت دوباره در انتخابات یادشده نجات داد.

ترامپ و بایدن

به گزارش همشهری‌آنلاین، این روزنامه آمریکایی نوشت: اظهارات ترامپ نه تنها توجهات را از نگرانی ها درباره حافظه بایدن همان طوری که در گزارش بازرس ویژه آمده بود، منحرف کرد بلکه مفری برای حامیان بایدن ایجاد کرد تا تفسیر جدیدی ارائه دهند مبنی بر این که رئیس جمهوری کنونی ممکن است پیر باشد و بعضی مسائل را گاهی فراموش کند، اما رقیب او هم پیر و به شکلی خطرناک غیرمحتاط است.

نیویورک تایمز نوشت: این اولین بار نیست و احتمال می‌رود آخرین بار هم نباشد که ترامپ در شرایطی که دشمن او (بایدن) دچار مشکل است پیشقدم می شود و با اظهاراتی نسنجیده، مفری برای او ایجاد می کند.

این گزارش با توضیح این نکته که اشتهای تمام نشدنی ترامپ برای جلب توجه اغلب با منافع آشکار او در تضاد بوده است، تاکید دارد: این مولفه برای بایدن می تواند کلید کارزار انتخاباتی اش در سال جاری باشد. او از ناتوانی رقیبش برای سکوت کردن در لحظات حساس بهره می برد و امیدوار است که به رای دهندگان یادآوری کند که چرا در سال ۲۰۲۰ به او رای دادند.

الکس کانانت استراتژیست جمهوریخواه که در کارزار انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ مارکو روبیو سناتور فلوریدا شرکت داشت و روبیو در آن سال از نامزدی در مقابل ترامپ کناره گیری کرد، گفت: یک ضرب المثل وجود دارد که می گوید "دشمنِ دشمن شما دوست شماست"؛ و از آنجایی که ترامپ بدترین دشمن خود است، بهترین دوست بایدن محسوب می شود.

این روزنامه یادآوری کرد: [البته] این بدان معنا نیست که سن بایدن دیگر برای او که با ۸۱ سال سن مسن‌ترین رئیس‌جمهوری تاریخ آمریکا است و در پایان دوره دوم ریاست جمهوری ۸۶ ساله می‌شود، یک مسئولیت سیاسی نیست.

نیویورک تایمز یادآوری کرد: گرچه ترامپ با ۷۷ سال سن فاصله چندانی از این نظر با بایدن ندارد، اما توصیف بازپرس ویژه از رئیس جمهوری فعلی به عنوان «مردی خوش نیت، سالخورده با حافظه ضعیف» مخرب بوده است.

کد خبر 832058
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha