معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: برخلاف رویه حاکم در دنیا که بیشترین تلفات ناشی از تصادفات در خارج از شهرها حادث می‌شود، در استان تهران بیشترین متوفیان مربوط به شهر تهران هستند.

تصادف

به گزارش همشهری آنلاین، ابوالفضل نیکوکار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران با بیان اینکه نظام حکمرانی بر راه‌ها و جاده‌ها مدون، کامل و جامع نبوده و حاکم بر راه‌ها و جاده‌های مشخص نیست، گفت: کلیه قوانین، مقررات و دستور العمل‌ها و شیوه‌نامه‌های مربوط به وظایف و تکالیف ۳۲ دستگاه است که حول ۳ محور انسان، خودرو و جاده می‌شود که همگی مربوط به نظام حکمرانی است.

وی گفت: برخلاف رویه حاکم در دنیا که بیشترین تلفات ناشی از تصادفات در خارج از شهرها حادث می‌شود، در استان تهران بیشترین متوفیان مربوط به شهر تهران هستند که ۲۳ درصد آمار فوتی‌های شهر تهران مربوط به استفاده‌کنندگان از پراید است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران خاطرنشان کرد: در بحث پیشگیری از تخلفات، با وجود تکمیل بانک اطلاعات رانندگان حادثه‌ساز و ارسال پیامک‌های هشدار و اجرای ماده ۷ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، اقدامات مراجع ذی‌ربط در جهت پیشگیری از تخلفات رانندگی اجرایی نشده است.

نیکوکار در پایان گفت: در ترویج فرهنگ ترافیکی و آموزش موفق نبودیم و در شهر تهران از قانون‌گریزی به سمت قانون‌ستیزی در حرکت هستیم که در این زمینه بر آسیب‌شناسی آموزش رانندگی در آموزشگاه‌ها تاکید کرد.

کد خبر 831869
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • رضا IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    6 0
    باسلام، اگر می خواهید قدرت بازدارندگی در مقابل تخلف را افزایش دهید باید علاوه بر افزایش جرائم، پوشش هزینه تبعات تخلف را نیز کاهش دهید. متخلفان در مقابل اعتراض پاسخ می‌دهند: نگران نباش. بیمه ام پولش را میدهد!