درس خوبی که رئال به خیرونای شگفتی‌ساز داد و گام بلندی برای رسیدن به قهرمانی برداشت.

بلینگام

به گزارش همشهری‌آنلاین، خیرونا تیم شگفتی‌ساز این فصل لالیگا تنها ۲‌شکست داشته؛ هر دو مقابل رئال‌مادرید با نتایج ۳بر یک و ۴بر صفر. اشتباه میچل و بازیکنانش این بود که گمان می‌بردند به پشتوانه ۳‌پیروزی ۵گله و ۴‌برد ۴گله (از جمله مقابل اتلتیکو و بارسلونا) می‌توانند مقابل رئال هم برای برد قاطع بازی کنند. فقط ۴‌دقیقه به این شیوه بازی ممکن بود و سپس رئال درس بزرگی به خیرونا داد. میچل پس از شکست ۴بر صفر در دور برگشت اینچنین اعتراف کرد: «لیگ ما بتیس، سوسیه‌داد، بیلبائو و والنسیا است. رئال، بارسا و اتلتیکو در لیگ ما نیستند (در یک سطح دیگری هستند). ما فقط برای سهمیه اروپا تلاش می‌کنیم.»

جالب اینکه این برای نخستین بار بود که خیرونا در یک فصل رفت و برگشت به رئال می‌باخت آن هم در بهترین فصل تاریخ خود. مهم‌تر اینکه خیرونا که یکی از بهترین خط حمله‌های این فصل اروپا را در اختیار دارد، مقابل رئال یک موقعیت یا ضربه به چارچوب هم نداشت. در این بازی مچ پای بلینگام پیچید و مندی برای بازی بعدی مقابل مایورکا محروم شد. رودیگر و ناچو هم همچنان مصدومند و آنچلوتی برای بازی فرداشب مقابل لایپزیش در لیگ قهرمانان باید باز هم به زوج کارواخال و شوامنی در قلب دفاع تکیه کند.

آخرین باری که صدرنشین لالیگا در خانه‌اش مقابل تیم دوم لالیگا با اختلاف حداقل ۴‌گل در دور برگشت پیروز شد، به پنجم آوریل ۱۹۷۸برمی‌گردد که رئال در آن زمان مقابل بارسا با نتیجه ۴ بر صفر برنده از زمین بیرون آمد. رکورد تاریخی در این زمینه به سال ۱۹۴۵برمی‌گردد؛ جایی که بارسا با نتیجه ۵ بر صفر مقابل رئال پیروز شده بود.

بلینگام بار دیگر به روند گلزنی برگشت و ۲‌گل زد. جود بلینگام به پنجمین بازیکن تاریخ تبدیل شد که در نخستین فصل حضورش در رئال‌مادرید حداقل ۱۵‌گل در لالیگا به ثمر می‌رساند؛ رونالدو نازاریو (۰۳-۲۰۰۲)، رود فان نیستلروی (۰۷-۲۰۰۶)، کریستیانو رونالدو (۱۰-۲۰۰۹)، گرت بیل (۱۴-۲۰۱۳) و بلینگام (۲۴-۲۰۲۳).

بلینگام در حالی همانند دیوید بکام به آمار ۲۰‌گل با پیراهن رئال‌مادرید رسید که ۱۲۶‌بازی کمتر از هموطن خود برای لوس بلانکوس انجام داده است.

درس بزرگ رئال به شگفتی‌ساز؛ لالیگا شوخی نیست!

هافبک انگلیسی در این فصل در ۲۹‌بازی روی ۲۸‌گل تأثیر داشته (۲۰‌گل و ۸‌پاس‌گل).

او نخستین هافبک مادریدی در این قرن است که در یک فصل لالیگا ۱۶‌گل به ثمر رسانده است.

بهترین بازیکن زمین یعنی وینیسیوس که یک ‌گل زد، ۲‌پاس‌گل داد و یک ‌گل از روی ریباند ضربه او به ثمر رسید، از زمانی که از مصدومیت برگشته، در ۸‌بازی توانسته ۶‌گل و ۳‌پاس‌گل ثبت کند که ۳‌گل آن در ال‌کلاسیکوی سوپرجام مقابل بارسا بوده.

رودریگو با گلی که مقابل خیرونا زد، به رکورد ۵۰‌گل با لباس رئال‌مادرید رسید.

خوسلو به نخستین بازیکن رئال در ۹‌سال اخیر تبدیل شد که پنالتی خود را به تیرک می‌زند. کریستیانو رونالدو ۹‌سال پیش مقابل مالاگا این کار را کرده بود.

خبر بد برای رئالی‌ها اینکه بلینگام به‌دلیل مصدومیت از ناحیه مچ پا ۲ تا ۳ ‌هفته از میادین دور خواهد بود. به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود او به جز بازی این هفته با لایپزیش، دیدار با رایووایکانو، سویا و والنسیا در لالیگا را هم از دست می‌دهد تا شوکی جدی به آنچلوتی وارد شود. با غیبت ستاره انگلیسی شانس به براهیم دیاز و آردا گولر رو کرده تا از نیمکت‌نشینی خلاص شوند.

کد خبر 831793
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha