فرمانده کل سپاه در دوران جنگ تحمیلی، گفت: آمریکا به این نتیجه رسیده است که تنها با نقش‌آفرینی و همکاری با ایران است که می‌توان امنیت منطقه را تامین کرد اما بسیار دیر به این نتیجه رسیده‌اند و فرصت‌سوزی بسیاری کردند.

محسن رضایی

به گزارش همشهری آنلاین، محسن رضایی در مراسم بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ستاد مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران، امتداد مبعث و لبیکی بر اسلام و قرآن است. با بررسی تاریخ متوجه می‌شویم که حتی پیش از انقلاب هم آمریکا و انگلیس با ساخت جاده از چابهار به جلفا مخالف بودند، چرا که این کریدور ترانزیتی می‌تواند در خلال زنجیره تجارت منفعت فراوانی برای کشور داشته باشد.

وی ادامه داد: آن‌ها اولا می‌ترسند که انقلاب اسلامی الگویی ضد سلطه‌گران برای سایر کشورهای جهان شود و ثانیا از ایجاد پیوند اقتصادی و تجاری ایران با ۲۵ کشور اطراف خود که ۵۰۰ میلیون جمعیت را شامل می‌شود و ایضا قلب تپنده نفت جهان هستند، وحشت دارند و از صنعتی شدن این منطقه که نتیجه آن عدم خروج و صادرات نفت به دلیل مصرف خود این کشورها خواهد بود، واهمه دارند.

دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: دشمنی سلطه‌گرانی چون آمریکا و انگلیس مربوط به امروز و انقلاب اسلامی نیست و پیشینه آن به ۲۰۰ سال می‌رسد.

رضایی با اشاره به سابقه ۱۰۰ ساله مبارزه مردم ایران برای آزادی و استقلال که از زمان امیرکبیر آغاز شد بیان داشت: تمام مبارزات در این مدت یا شکست خورد و یا به پیروزهایی ناپایدار و موقت رسید تا اینکه بزرگمردی چون امام خمینی برخاست و با اینکه از ابتدای انقلاب توطئه‌ها و دسیسه‌ها و تحریم‌های بی‌سابقه بر ایران تحمیل شد، اما این بار مردم ایستادند و در راهپیمایی ۲۲ بهمن هم با وجود سختی ها و فشارهای اقتصادی نشان خواهند داد که برای آینده روشن ایران پای کار می‌آیند.

وی با بیان اینکه آمریکا امروز به این نتیجه رسیده است که تنها با نقش‌آفرینی و همکاری با ایران است که می‌توان امنیت منطقه را تامین کرد، افزود: آن‌ها بسیار دیر به این نتیجه رسیده‌اند و فرصت سوزی بسیاری کردند و باید بدانند که غرب آسیا پس از جنگ غزه دیگر مانند گذشته نخواهد بود.

رضایی با اظهار امیدواری به آینده کشور گفت: در این راه کسانی که صرفا به فکر منافع و جایگاه شخصی خود هستند تضعیف کننده راه پر امید پیشرفت کشورند و باید از نفوذ اینچنین افراد جلوگیری کرد.

کد خبر 831214

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    0 0
    جناب رضایی مافرصت سوزی کردیم نه آمریکا.چراخیال میکنی برای بچه داری حرف میزنی تو که ماشاالله مدلت نوزده و هفتاد و پنج صدم هست