با افزایش شاخص تخت بیمارستانی در استان البرز از ۰.۷ به ۱.۱۱ تعداد تخت بیمارستانی در همسایگی پایتخت به استاندارد کشوری نزدیک می‌شود.

تجهیز بیمارستان

به گزارش همشهری آنلاین رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با اعلام این خبر به همشهری گفت: «استان البرز در دو سال اخیر ۴ بیمارستان در دست احداث داشت که با افتتاح بیمارستان شهید سلیمانی فردیس به عنوان یکی از این ۴ بیمارستان‌ ۲۶۰ تخت بیمارستانی به سرانه تخت‌های بیمارستانی اضافه شده‌است. همچنین تخت‌های بیمارستانی برخی از بیمارستان‌های استان بیشتر شده و در نتیجه آن فاصله زیاد شاخص تخت بیمارستانی استان البرز با استاندارد کشوری کاهش یافته‌است.»
شهرام صیادی افزود: «با افتتاح بیمارستان‌های در دست ساخت سیدالشهدا(ع)، کمال‌شهر و طالقانی به استاندارد میانگین کشوری که ۱.۸۸ است، خواهیم رسید.»
کمبود شاخص بیمارستانی استان البرز از آن جهت حائز اهمیت است که استان البرز با پایتخت همسایه است و بیشتر مردم استان برای پیگیری درمان راهی تهران می‌شوند که صرف وقت و هزینه را برای‌شان به دنبال دارد.
به گفته صیادی، علت کمبود تخت بیمارستانی در البرز، تمایل نداشتن بخش خصوصی و دولتی به ساخت و راه‌اندازی بیمارستان و افزایش جمعیت استان است.
عملیات ساخت بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی کمالشهر واقع در جنوب غربی کرج تا دو سال آینده ادامه دارد. پیش‌بینی می‌شود بیمارستان ۳۲ تخت خوابی دکتر حشمت طالقانی نیز با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی تاسال آینده به بهره‌برداری برسد. با تکمیل مراحل احداث و راه‌اندازی بیمارستان سیدالشهدا(ع) ۲۰۰ تختخواب نیز به سرانه تخت‌های بیمارستان استان البرز اضافه می‌شود.
استان البرز در حال حاضر دارای ۱۷ بیمارستان دولتی، تامین اجتماعی و خصوصی با ۳۵۰۰ تخت است که طبق برنامه ریزی تا سال آینده ۲۱۰۰ تخت دیگر در این استان راه اندازی می شود.

بیشتر بخوانید:
روایت‌های تلخ مادران از اتاق زایمان بیمارستان‌های دولتی | دکتر بعد از بخیه زدن شکمم شوخی وحشتناکی کرد | مادرانی که قید بارداری مجدد را می‌زنند

کد خبر 830877

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha