مقامات امنیتی اسرائیل مدعی شدند که ارتش بخش بزرگی از تونل ‌های جنبش حماس را در شهر خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه تحت کنترل خود درآورده و در تعقیب «یحیی السنوار»، رهبر حماس در غزه پیشرفت کرده است.

یحیی السنوار

به گزارش همشهری آنلاین، سایت اکسیوس نوشت: پس از ناکامی اسرائیل در رسیدن به رهبران حماس در شمال نوار غزه، نهادهای امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل ادعا می‌کنند که السنوار و دیگر رهبران این گروه از جمله محمد الضیف و مروان عیسی از مراحل نخستین جنگ در خان یونس بوده‌اند.

این مقامات اسرائیلی افزودند: یگان‌های ویژه ارتش از چند هفته پیش در تونل‌های خان‌یونس در تلاش برای دستگیری رهبران حماس فعالیت می‌کنند و افزودند که ارتش اخیرا وارد اکثر اماکن مرکزی در سیستم تونل‌های راهبردی حماس شده است.

این مقامات تصریح کردند که این پیشروی ارتش اسرائیل موجب تقویت این باور شده که در حال نزدیک شدن به السنوار هستیم.

در همین ارتباط، «یوآو گالانت»، وزیر جنگ اسرائیل روز دوشنبه مدعی شد که «گردان حماس در خان یونس در آستانه فروپاشی است» و «نیمی از مبارزان این گروه کشته شدند» وی خاطرنشان کرد که ارتش در داخل تونل‌ها می‌جنگد و السنوار بر اوضاع کنترل ندارد.

گالانت با بیان اینکه پس از پایان عملیات زمینی در خان یونس که زمان آن نزدیک است، تهدید کرد که ارتش در نظر دارد به رفح برسد، اما افزود که نمی‌توانم بگویم کی و چگونه.

در رابطه با این اظهارات گالانت، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، ودانت پاتل، گفت: امریکا به صراحت و وضوح گفته که گذرگاه رفح کانالی مهم” برای ورود کمک های بشردوستانه به غزه و اتباع خارجی است و افزود که رفح مکانی است که بیش از یک میلیون نفر را در خود جای داده است، بنابراین ما می‌خواهیم هر عملیاتی که در آن منطقه انجام می‌شود، این موضوع را در نظر بگیرد.»

آمادگی‌های نظامی اسرائیل برای عملیات در رفح

شبکه تلویزیونی اسرائیل امروز سه شنبه اعلام کرد که ارتش خود را برای آغاز عملیات زمینی در شهر رفح که مملو از آوارگان و در مجاورت مرز مصر در جنوب نوار غزه است، آماده می کند.

شبکه تلویزیونی اسرائیل تصریح کرد: رفح مرحله بعدی نبرد پس از پایان عملیات در منطقه خان یونس است.

این شبکه به نقل از منابع سیاسی اسرائیلی اعلام کرد که ساکنان نوار غزه قبل از آغاز عملیات نظامی در این منطقه از منطقه رفح تخلیه خواهند شد و آنها در حال بررسی امکان بازگشت ساکنان و احتمالا ابتدا زنان و کودکان از جنوب غزه به شمال آن هستند.

کد خبر 830875
منبع: شفقنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha