معاون شهردار تهران با بیان اینکه متوسط عوارضی که در تهران از مردم گرفته می شود از متوسط شهرهای مشهد و تبریز کمتر است، گفت: نرخ عوارض دریافت مجوز تا پنج منطقه ۳۲۸ هزار تومان است.

حمید رضا صارمی

به گزارش همشهری آنلاین، حمیدرضا صارمی در جریان بررسی لایحه «عوارض ساختمانی، ارزش افزوده ناشی از اجرای طرح های توسعه شهری و بهای خدمات حوزه شهرسازی و ارزش معاملاتی موضوع تبصره ۱۱ ماده صد قانون شهرداری تهران برای اجراء در سال ۱۴۰۳» با بیان اینکه وزارت کشور یکدفعه اعلام کرد که همه عوارض از یک کد دریافت شود، اظهار کرد: عوارض سنگین نیست، چراکه در حال حاضر ۱۲ هزار پروانه صادر می شود؛ اما دو سال قبل که شورای شهر روی کار آمد تعداد ۵ هزار پروانه صادر شده است و این نشان دهنده تسهیل شدن امورات است و اینکه می‌گویند ۲۴۰ میلیارد فیش عوارض داریم اینگونه نیست چراکه منطقه سه برای نمایشگاه بین المللی۸۰ همت پرونده داشتند اما این که عوارض نیست.

او با بیان اینکه متوسط عوارضی که در تهران از مردم گرفته می شود از متوسط شهرهای مشهد و تبریز کمتر است و اگر دولت از افزایش عوارض در تهران نگران است به تعهدات خود عمل کند، گفت: متوسط عوارض ساختمانی که شهرداری تهران از مودیان در سقف ۵ طبقه طرح تفضیلی اخذ می‌کند و چنانچه نظارت فنی نداشته باشد، امسال ۳۲۸ هزار تومان است.

صارمی تأکید کرد: ۸ هزار و ۸۰۰ فیش را بررسی کردیم که نشان می‌دهد نرخ عوارض در مناطق مختلف؛ متفاوت است. میانگین عوارض در سه منطقه بالایی که مسکن‌های لوکس می‌شود، بالای دو میلیون بوده است و مابقی کمتر از ۱و نیم میلیون تومان بوده است و اگر می‌خواهیم عدالت را رعایت کنیم به این مسائل توجه کنیم.

او با بیان اینکه بانک مرکزی اعلام کرده که در شهریورماه متوسط قیمت مسکن در منطقه یک متری ۱۵۰ میلیون، منطقه دو متری ۱۲۷ میلیون و در منطقه ۳ متوسط ۱۳۸ میلیون تومان بود، افزود: در این نسبت سهم عوارض به قیمت مسکن مثلا در منطقه ۲ ، یک ممیز سه درصد بوده است و اگر لایحه ما مشکل دارد بگویند که لایحه را اصلاح کنیم نه اینکه کلا تغییر بدهید چراکه قیمت‌ها متر به متر تغییر می‌کند و این لایحه یک سال است که در دست بررسی است و کارشناسان متعددی بر روی آن کار کردند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه دولت به تعهدات خود در بافت فرسوده عمل نمی‌کند، گفت: اجازه دهید که تخفیف در بافت فرسوده همان ۵۰ درصد بماند تا مردم از بسته‌های تشویقی استقبال کنند.

کد خبر 830804

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha