محمدحسن قدیری ابیانه، تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: در آستانه انتخابات هستیم و در آن سوی میدان دشمنان و ایادی داخلی آنان یکپارچه قصد دارند تا مردم را از آمدن پای صندوق‌های رأی منصرف سازند. در چنین وضعیتی وظیفه خواص است تا با حضور و تبیین خود از منافع حضور در انتخابات سخن بگویند.

قدیری ابیانه

به گزارش همشهری آنلاین، رهبری در سخنرانی اخیر خود که در دیدار جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش صورت گرفت، با تبیین نقش شتاب‌دهندگی خواص، به معنای مجموعه‌ها و عناصری که با شناخت و تشخیص صحیح و شجاعانه و به موقع اقدام می‌کنند، فرمودند:«خواص در ایجاد شتاب لازم برای تحقق اهداف انقلاب، وظایف سنگینی بر عهده دارند.» با توجه به نزدیکی به انتخابات و اهمیت نقش خواص در راستای تحقق اهداف انقلاب با محمدحسن قدیری ابیانه، تحلیلگر مسائل سیاسی گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

تقسیم‌بندی خواص

قدیری ابیانه در ابتدا گفت: مقام معظم رهبری در سخنان روز گذشته خود به اهمیت نقش خواص در جهاد تبیین و روشنگری در عرصه اجتماعی پرداختند. خواص را در این مقام می‌توان به دو بخش تقسیم کرد. خواصی که دارای مسئولیت‌های مختلف از جمله مسئولیت‌های اجرایی در سطح کشور بودند و از این جهت اثرگذاری قابل توجهی دارند؛ و خواصی که باوجود عدم مسئولیت و تصدی امر در بخش خاصی از قدرت نفوذ برخوردار بوده و توانایی اثربخشی بر طیفی از مردم جامعه را خواهند داشت.

مهم‌ترین وظیفه خواص چیست؟

وی افزود: خواص مهم‌ترین وظیفه‌ای که بر دوش دارند روشنگری و تبیین حقایق برای عموم جامعه است، به شرط اینکه این موضوع را به خوبی عهده‌دار شوند و به منصه ظهور برسانند. در غیر این صورت کارکرد خواص جامعه تبدیل به خیانت به کشور می‌شود، کمااینکه با مروز گذشته می توان مقاطعی از خیانت و بدعهدی برخی از آنها را ببینیم. برخی از خواص با انحراف از مسیر درست، خود را همراه و همگام با قدرت‌های استعماری و استکباری نشان دادند و مانع جدی پیش روی برخی از نهضت‌های آزادی‌بخش شدند.

خواص و نقش آنان در سیر و روند انتخابات

او اشاره کرد: بی‌شک مخاطبان اصلی مقام معظم رهبری کسانی هستند که قصد خدمت و کنش‌گری مؤثر در جامعه را برای پیش‌برد مصالح کشور دارند. این بخش از خواص باید در کف میدان حاضر باشند، به ویژه اینکه ما در آستانه انتخابات هستیم و در آن سوی میدان، دشمنان و ایادی داخلی آنان به صورت یکپارچه قصد دارند تا مردم را از آمدن پای صندوق‌های رأی منصرف کنند و نوعی یأس را به شکل فراگیر برای جامعه به ارمغان بیاورند. در چنین وضعیتی بی‌شک وظیفه خواص است تا با حضور و تبیین و روشنگری‌های خود از منافع حضور در انتخابات سخن بگویند و جامعه را نسبت به تحولات ملتفت و آگاه سازند.

این تحلیلگر بیان کرد: نکته دیگر اینکه هر کدام از خواص به نحوی از انحا دارای تریبون و بلندگو هستند. برخی از آنان رسانه دارند و برخی دیگر به شکل محدودتر اثرگذاری و کنشگری در جامعه را متکفل می‌شوند. به هرحال باید از همین بستر استفاده کرد و مردم را نسبت به مشارکت در انتخابات و اهمیت آن ترغیب کرد.

سفیر اسبق ایران در ایتالیا تصریح داشت: حق تعیین سرنوشت و رأی داد، موهبتی است که با پیروزی انقلاب اسلامی به دست آمد و باید اهمیت حضور در چنین مشارکت‌های سیاسی برای عموم جامعه تفهیم شود. به تعبیر دیگر، اهمیت حضور در انتخابات و نقش خواص در این راستا عبارت است از اینکه هرچه مشارکت در انتخابات بالاتر باشد، ناامیدی دشمن در جهت ضربه به کشور نیز بیشتر خواهد شد و انگیزه هدف قرار دادن جامعه ایرانی از سوی دشمنان کم‌رنگ می‌شود.

قدیری ابیانه در انتها گفت: موضوع حساس اینکه خواص نباید دوپهلو و گنگ سخن بگویند؛ آنان به تعبیری باید بپذیرند که دفاع از اسلام و کشور مساوی است با مورد هجوم دشمن واقع شدن. از این رو باید بدون تعارف و بدون دوپهلوگویی، از بیان حقایق دفاع کرده و آن را در عمل محقق سازند.

کد خبر 830611

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha