نوکیا اعلام کرد که قرارداد چندساله با ویوو (vivo) امضا کرده است. شرکت چینی با پرداخت حق امتیاز به فنلاندی‌ها و همچنین پرداخت‌های جبرانی، موافقت کرده است.

نوکیا

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از جی‌اس‌ام آرنا، نوکیا با شرکت چینی ویوو قراردادی چند ساله امضا کرده است. این توافق‌نامه تمام دعاوی احتمالی پتنت بین دو شرکت را حل می‌کند. شرایط بین نوکیا و ویوو محرمانه باقی خواهد ماند.

توافق بین نوکیا و ویوو برای استفاده متقابل از پتنت‌های یکدیگر، آخرین مرحله چرخه تمدید مجوز گوشی‌های هوشمند برای نوکیا است. پس از اینکه این شرکت از فروش گوشی‌های جدید خود به دلیل شکایت معلق شد، باید درها را برای بازگشت ویوو به بازار اروپا باز کند.

جنی لوکاندر، رئیس بخش فناوری‌های نوکیا، فاش کرد که این ششمین قرارداد بزرگ مجوز ثبت اختراع گوشی‌های هوشمند است که نوکیا در سیزده ماه گذشته امضا کرده است. این معامله ثبات بلندمدتی را برای کسب و کار صدور مجوز شرکت «برای سال‌های آینده» فراهم می‌کند.

ویوو هم گفت که این توافقنامه منعکس‌کننده احترام متقابل به ارزش ثبت اختراع یکدیگر در فناوری موبایل است و این معامله نقش مهمی در ایجاد محیط سالم توسعه در صنعت ایفا می‌کند.

کد خبر 830589
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha