وقتی ناله‌های بی‌جانی از اعماق چاهی در بیابان‌های اطراف شهرستان بم به گوش رسید، کسی فکرش را نمی‌کرد که این، ناله‌های جوانی است که از ۳روز پیش به اعماق چاه سقوط کرده است.  

۳روز درچاه

همشهری آنلاین _ فتانه احدی: بیابان‌های اطراف شهرک قشمی شهرستان بم، جایی است که برخی از افراد ضایعات جمع‌کن برای پیدا کردن ضایعات یا زباله‌ای که قابل فروش باشد راهی آنجا می‌شوند. صبح دیروز هم یکی از همین افراد در حال جست‌وجو در بیابان و پیدا کردن ضایعات بود که ناگهان صدایی شنید.

۳ شبانه روز جدال با مرگ در اعماق چاه | مرد جوان چطور زنده ماند؟
چاهی به عمق ۳۰ متر

صدا در سکوت بیابان به راحتی به‌گوش می‌رسید و شبیه ناله بود. مرد جوان نگاهی به اطرافش انداخت اما کسی را ندید. صدای ناله که حالا تبدیل به کمک‌خواهی شده بود، از چند متر آنطرف‌تر به گوش می‌رسید و مرد جوان در جست‌وجوی منبع صدا شروع به حرکت کرد و وقتی به دهانه چاهی در آن محدوده رسید، معلوم شد که صدای ناله از اعماق چاه به گوش می‌رسد. فردی که به داخل چاه سقوط کرده بود، با صدایی ضعیف درخواست کمک می‌کرد و مرد جوان که مطمئن شده بود وی به کمک نیاز دارد، شماره آتش‌نشانی را گرفت و همزمان به مرد جوان دلداری دارد که «کمک به زودی از راه می‌رسد».

۳ شبانه روز جدال با مرگ در اعماق چاه | مرد جوان چطور زنده ماند؟
عملیات امدادو نجات

حوالی ساعت ۹صبح دیروز بود که آتش‌نشانان شهرستان بم از طریق تماس تلفنی در جریان سقوط فردی به اعماق چاهی ۳۰ متری قرار گرفتند.

محسن حدادیان، رئیس آتش‌نشانی بم درباره این ماجرا به همشهری می‌گوید: محل حادثه بیابان‌های انتهای شهرک قشمی بود. در این منطقه چاه‌های قنات زیادی از قدیم وجود داشته که در سال‌های گذشته و در اثر بی‌آبی خشک شده و بلا استفاده مانده است. عمق برخی از این چاه‌ها زیاد است و چاهی که مرد جوان به داخل آن سقوط کرده بود، حدود ۳۰ متر بود.

وی ادامه می‌دهد: با حضور آتش‌نشانان در محل حادثه، ‌ عملیات نجات آغاز شد. آتش‌نشانان ابتدا کارگاهی در دهانه چاه برپا کردند و یکی از آنها با تجهیزات کامل به داخل چاه رفت. او پس از بررسی اولیه وضعیت فردی که در چاه گرفتار بود، متوجه شد که پای وی شکسته و به دلیل اینکه چند روز در داخل چاه گرفتار بود، به شدت ضعیف شده است. به همین دلیل با ارسال تجهیزات ویژه به داخل چاه، فرد مصدوم در داخل بسکت قرار داده و او را به آرامی از اعماق چاه بیرون کشیدند.

۳ روز در عمق چاه

حدادیان ادامه داد: این فرد که بر اثر سقوط به چاه یکی از پاهایش دچار شکستگی شده بود به آتش‌نشانان گفت که ۳ روز پیش برای جمع‌آوری ضایعات راهی این منطقه شده بود. او پس از چند ساعت جست‌وجو، وقتی هوا تاریک شده بود در حال بازگشت به خانه بود که به دلیل تاریکی متوجه چاه نشده و در آن سقوط کرده بود. وی در همه این مدت در چاه گرفتار بود و هر روز با احتمال اینکه افرادی برای جمع‌آوری ضایعات می‌آیند، فریاد زنان کمک می‌خواست. بعد از ۳ روز یکی از همین افراد صدای ناله‌هایش را شنید و در تماس با آتش‌نشانی فرشته نجات او شد.

۳ شبانه روز جدال با مرگ در اعماق چاه | مرد جوان چطور زنده ماند؟

به گفته رئیس آتش‌نشانی بم، این فرد از قدرت بدنی بالایی برخوردار بود و به همین از این حادثه جان سالم به در برده بود. از سویی، وی با بقچه وسایلش به چاه افتاده بود و

۳ شبانه روز جدال با مرگ در اعماق چاه | مرد جوان چطور زنده ماند؟

چیز اندکی برای اینکه از گرسنگی نمیرد با خود داشت و از لحاظ تشنگی نیز چون هوا سر بود، توانسته بود ۳ روز را بدون آب خوردن دوام آورد.

به گفته حدادیان این فرد پس از نجات از چاه در اختیار اورژانس قرار گرفت و به بیمارستان منتقل شد.

کد خبر 830322
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    0 0
    گر نگهدار من آنست که من میدانم !!!!!!! شیشه را در بغل سنگ نگه میدارد