برخی رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی همچنان بر مدار فضاسازی رسانه‌ای برای تحریک ایالات متحده به حمله علیه ایران حرکت می‌کنند.

حمله هوایی آمریکا یمن عراق

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: برخی رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی همچنان بر مدار فضاسازی رسانه‌ای برای تحریک ایالات متحده به حمله علیه ایران حرکت می‌کنند. در مصاحبه‌ها و گفت‌وگوهای رسانه‌ای آنها با منابع امنیتی و سیاسی آمریکا نیز تلاش می‌شود تا مواضع خصمانه‌تری علیه ایران اتخاذ شود.

ایندیپندنت در گزارشی نوشت: بیانیه ایران در مورد کشتی‌های بهشاد و ساویز به نظر می‌رسد نشان‌دهنده ناآرامی روزافزون تهران باشد.

ایران روز یکشنبه هشداری به ایالات متحده درباره هدف قرار دادن بالقوه دو کشتی باری در خاورمیانه که مدت‌ها مظنون به خدمت به عنوان پایگاه عملیاتی کماندوهای ایرانی بودند، صادر کرد.

این حمله ساعاتی پس از آن صورت گرفت که آمریکا و انگلیس به ۳۶ هدف حوثی ها در یمن حمله کردند، پس از حملات تلافی جویانه آمریکا به ۸۵ سایت در عراق و سوریه به دلیل کشته شدن سه سرباز آمریکایی در اردن.

به نظر می رسد بیانیه ایران در مورد ناوهای بهشاد و ساویز نشان دهنده نگرانی فزاینده تهران از حملات آمریکا در روزهای اخیر در عراق، سوریه و یمن است که شبه نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی را هدف قرار داده است.

این حملات که خود یک کمپین تلافی جویانه برای کشته شدن سه سرباز آمریکایی و زخمی شدن ده ها تن دیگر در اردن است، همگی به جنگ اسرائیل علیه حماس در نوار غزه برمی‌گردد که تنش ها را در سراسر خاورمیانه تشدید کرده است و نگرانی ها را در مورد یک حمله نظامی افزایش داده است. شروع درگیری منطقه ای

دولت عراق روز شنبه هشدار داد که تشدید تنش ها منطقه را به لبه پرتگاه می برد.

همزمان پایگاه شبکه ان بی سی آمریکا نوشت: جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی، حملات در داخل ایران را رد نکرد. سالیوان گفت که ایالات متحده قصد دارد پس از حملات هوایی علیه گروه های شبه نظامی مورد حمایت ایران «حملات و اقدامات بیشتری انجام دهد»، اما او مشخص نکرد که کجاست.

او در پاسخ به سوال مجری برنامه درباره احتمال حمله به ایران گفت: خب، امروز اینجا در یک برنامه خبری ملی نشسته‌ام، نمی‌خواهم وارد این موضوع شوم که از منظر اقدام نظامی چه تصمیمی داشته‌ایم و چه چیزی را رد کرده‌ایم. چیزی که من می‌گویم این است که رئیس‌جمهور مصمم است به حملات علیه مردم ما پاسخ قاطع دهد. رئیس‌جمهور همچنین به دنبال جنگ گسترده تر در خاورمیانه نیست.»

کد خبر 830282
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • فرزاد IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    36 11
    آمریکا اگر یکی بزنه ده تا میخوره .زمان بزن درروتمام شد .
    • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
      6 1
      فعلا که عکس این انفاق افتاده . در یک حمله ۳ سریار امریکایی کشته شدند به ۸۵ نقطه حمله کرده و تاکنون طبق اعلام برخی خبرها بیش از ۴۰ نفر حان باخته و به ۳۵ نقطه دبگر هم امروز در یمن حمله کرده
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    2 4
    ظاهرا ایالات متحده تصمیم داره اول پایگاه های بیرونی را منهدم یا حداقل توان نظامی آنها را کاهش و پاکسازی کنه بعد وارد پایگاه های داخلی ایران بشه . به عبارتی پرو بال راقیچی بعد گردن بزنه ولی کور خوانده
    • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      0 0
      اگر می تونستند تا حالا اومده بودند ایران عراق و سوریه و فلسطین نیست پدافند هوایی پیشرفته و آماده ای داره و موشک هایی که سربازهای تروریست فلج مغزی آمریکایی را ضربه مغزی می‌کنند
  • مخمود CH ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 0
    آمریکایی های بزدل و وحشی ضعیف تر از آن هستند که به ایران حمله کنند چرا که از هر نقطه ای به ایران حمله شود آن کشور هم با آمریکایی های لجن وحشی بر باد خواهد رفت .. دوران بزن و دررو سالهاست که تمام شده .