یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴
۰ نفر

نشریه غربی می نویسد، با تصمیم برای ممنوعیت صادرات LNG، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا هدیه ای به ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه تقدیم و اتحادیه اروپا را خشمگین کرد.

پوتين-بايدن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، فارین پالیسی در مطلبی عنوان کرد: "تصمیم دولت بایدن خشم حزب جمهوری خواه را برانگیخته و متحدان خارجی را به شدت به انرژی آمریکا وابسته کرده است. این تعلیق باعث وحشت در سراسر جهان شد."
این نشریه خاطرنشان می کند که بایدن به این ترتیب امنیت انرژی جهانی را تضعیف کرده و تلاش ها برای کمک به اروپا برای کاهش وابستگی خود به منابع انرژی روسیه را تضعیف می کند، چیزی که هدیه ای برای پوتین می باشد.

این نشریه تصریح می کند: "اروپا و آسیا با این تعلیق مخالفت کرده و اشاره نمودند که این موضوع می تواند توانایی آنها را برای یافتن منابع انرژی جایگزین در پس زمینه توافق سبز و کنار گذاشتن انرژی روسیه به خطر بیندازد."

اواخر هفته گذشته، بایدن گفت که ایالات متحده تصویب قراردادهای جدید صادرات LNG را به دلیل تغییرات آب و هوایی متوقف خواهد کرد. این تصمیم با انتقاد شدید اردوگاه جمهوری خواهان مواجه شد. مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان، این تصمیم را ظالمانه خواند، زیرا به گفته وی، بایدن در حال "تقویت روسیه" و وادار کردن اروپا به وابستگی به آن است.

کد خبر 830250

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    5 3
    چقدر خنگند این اروپایی ها آمریکا داره ازشون استفاده میکنه هم پولشون را به باد میده هم سلاح بیشتری بهشون فروخته هم نا امنی بهشون القا میکنه هم با پناه جویان جنگ زده بهشون فشار میاره هم انرژی دولا پهنا بهشون میفروشه حالا هم تصمیم گرفته گاز بهشون نده قاره اروپا نوکر و بازیچه آمریکا
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    4 3
    بنظرم بایدن با این کارش پوتین را گول میزند ... میگه انچه من میگویم همانه خجالت بکش هرکجا من دست بکارم پیش نیا امریکا در مقابل پوتین عاجز نیست ولی پوتین بعضی وقتها دم از سلاح اتمی میزند ولی بایدن میخواهد حرکات بدون دردسر باشد مطابق بامیل باید ن باشد تا به هدف نهایی برسند
  • افراسیاب IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    6 2
    بعد از ایجاد پول واحد یورو دشمنی آمریکا با اروپا شروع شده بود
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    1 1
    روسیه به اروپا ال ان جی نخواهد داد ولی میتواند قاچاق شود.
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    2 3
    بایدن لیاقت ریاست جمهوری آمریکا را نداره آمریکا به ترامپ نیاز داره بایدن توهمی ه