صادق ورمزیار پیشکسوت فوتبال کشورمان اعتقاد دارد بازی با قطر در مرحله نیمه نهایی جام ملتها از بازی با ژاپن سخت تر است.

صادق ورمزیار

ورمزیار در گفت وگو با همشهری آنلاین با اشاره به برد تیم ملی مقابل ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی جام ملتهای آسیا تاکید کرد: در درجه اول این برد را به مردم تبریک می گویم که دلشان شاد شد. بعد به کادرفنی و بازیکنان خوب تیم ملی که زحمت کشیدند. ولی باید بگویم نیمه اول حرفی برای گفتن نداشتیم. تیم ژاپن توپ و میدان را در اختیار گرفت و گل هم زد. متاسفانه باید تاکید کنم دفاع های وسط مان اگر بخواهند بی احتیاطی کنند می تواند به تیم ملی ضربه بزند. در آن منطقه (خط دفاعی) باید هوشیارانه عمل کنیم.

وی افزود: سه بازیکن خط جلوی ما (آزمون، جهانبخش و محبی) خوب کار کردند در کنار آنها محبی هم خیلی خوب بود. البته همه بازیکنان خوب بودند اما این ۴ بازیکن بیشتر از بقیه توان گذاشتند وگرنه در نیمه دوم قدوس، عزت الهی و رضاییان خوب کار کردند و توانستیم روی ارسال ها ضربه ای که می خواهیم به ژاپن بزنیم.

این پیشکسوت فوتبال کشورمان درباره اینکه چرا در نیمه اول برابر ژاپن نتوانستیم انتظارات را برآورده کنیم گفت: ۷۰-۸۰ درصد به ذهنیت خودمان ربط داشت. در کنارش بازی قبل از آن ۱۲۰ دقیقه مقابل سوریه بازی کرده بودیم. در نیمه اول از اسم ژاپن هم ترسیده بودیم اما در نیمه دوم توانستیم بازی قابل قبولی ارائه دهیم و برنده بازی شویم.

ورمزیار درخصوص اینکه برخی منتقدین تاکید دارند تیم ملی ۵ بازی در جام ملتها انجام داده و فقط در نیمه دوم بازی با ژاپن فوتبال قابل قبولی ارائه داده است تصریح کرد: تیم ملی ۵ بازی انجام داده و ۵ برد را کسب کرده است این نتیجه دیگر جایی برای انتقاد نمی گذارد. البته من هم قبول دارم ما نقطه ضعف داریم اما مهم این است که تیم ببرد و این کار را می کند. اگر یک یا دو بازی را برده بودیم می توانستیم بگویم شانسی برده ایم ولی ۵ بازی را که نمی توانیم بگویم شانسی برده ایم! ما با هر ترفندی بوده ۵ بازی است که می بریم.

ورمزیار در خصوص بازی تیم ملی مقابل قطر در مرحله نیمه نهایی جام ملتها تاکید کرد: بازی باقطر حتی از بازی مان مقابل ژاپن سخت تر است به خاطر اینکه ژاپن با وجود اینکه در خط حمله خوب کار می کند ولی برابر بحرین هم نشان داد استرس دارد. در صورتی که قطر این استرس را ندارد . از لحاظ روحی و روانی با شرایط خوبی وارد بازی می شوند با این حال معتقدم بازی را می بریم اما کار سختی پیش رو داریم. پیش بینی نتیجه بازی سخت است چراکه هم ما خط حمله خوبی داریم هم قطر در فاز تهاجمی خوب است در این شرایط بستگی به شرایط عملکردمان در خط دفاعی دارد با این حال فکر می کنم یک بر صفر یا دو بریک پیروز می شویم.

او در پایان خاطرنشان کرد: ما در تیم ملی اشتباهاتی داریم ولی با چند ماه نمی شود ضعف ها را پوشش داد. ژاپن برنامه ۱۰-۱۵ سال دارد اما آقای قلعه نویی ۵-۶ ماه است که تیم را در دست گرفته است به هر حال زمان می خواهد تا تغییرات لازم را ایجاد کند.

کد خبر 830179

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    0 0
    همش حمله میکردن ایرانی ها..فقط دستپاچه میشدن
  • GB ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    1 1
    همه نظر میدن و قابل احترام هست نظرها اما فقط مردم ایران از دل بخوان کاری انجام بدن هیچ کار سختی جلو آنها را نمی گیره فقط فعل خواستن شروع کنن
  • امیرحسین IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    1 1
    چه بهتر که سخت است.خود را کوچک بی هدف نبینید.الماس به این ریزی کوهی از سنگ خار را برش می‌دهد.