سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز حملات هوایی و موشکی دیشب آمریکا و انگلیس به یمن را شدیدا محکوم کرد و تداوم این اقدامات خودسرانه را تهدیدی نگران کننده برای صلح و امنیت بین‌المللی خواند.

حمله امریکا به یمن

به گزارش همشهری‌آنلاین، حملات هوایی و موشکی شب گذشته آمریکا و انگلیس به یمن با واکنش ایران مواجه شد. در همین ارتباط ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (یکشنبه) ۱۵ بهمن ماه حملات هوایی و موشکی شب گذشته آمریکا و انگلیس به شهرها و مناطق مختلفی در یمن را به شدت محکوم کرد.

وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که آمریکا و انگلیس با حمایت استرالیا، کانادا، دانمارک، هلند، نیوزیلند و بحرین به اهداف حوثی‌ها در یمن حمله کرده‌اند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن هم در این باره اعلام کرد که آمریکا و انگلیس در ساعات گذشته ۴۸ حمله هوایی به یمن انجام داده‌اند شامل: ۱۳ حمله به صنعا، ۹ حمله به استان حدیده، ۱۱ حمله به استان تعز، ۷ حمله به استان بیضاء، ۷ حمله به استان حجه و یک حمله به استان صعده.

کنعانی این حملات را نقض مکرر حاکمیت و تمامیت ارضی یمن و نقض فاحش حقوق بین الملل توسط آمریکا و انگلیس خواند و گفت که تداوم اینگونه اقدامات خودسرانه، یک ماجراجویی آشکار و تهدیدی نگران کننده برای صلح و امنیت بین‌المللی است.

وی ماجراجویی‌های نظامی آمریکا و انگلیس در حمله نظامی به کشورهای منطقه را ادامه سیاست و رویکرد اشتباه این دو کشور در استفاده از رویکرد نظامی گری برای پیشبرد اهداف نامشروع آنان در منطقه خواند و گفت که این ماجراجویی‌های نظامی تعارض کاملا آشکاری با ادعاهای مکرر واشنگتن و لندن دارد که می‌گویند خواستار گسترش جنگ و درگیری در منطقه نیستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: آمریکا و انگلیس در تداوم حمایت تمام عیار خود از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی، با اقدامات نظامی خود در سطح منطقه، در حال دامن زدن به هرج و مرج، بی نظمی، ناامنی و بی‌ثباتی با هدف ایجاد فضای تنفسی برای این رژیم جنایت پیشه و متهم به نسل‌کشی فلسطینی‌ها هستند و بی تردید جامعه بین‌المللی برای پاسخگو کردن آمریکا و انگلیس مسؤولیت دارد.

محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در واکنش به حملات جدید آمریکا و انگلیس علیه این کشور اعلام کرد که عملیات‌ نیروهای مسلح یمن علیه رژیم صهیونیستی تا پایان تجاوز به غزه ادامه خواهد داشت.

کد خبر 830145
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • محمود IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    8 19
    انگیس روباه امریکای کثافت استرالیای نفهم بحرین ازهمه احمق تر کانادای دزد (کسی که از دزد حمایت کنه خودش دزده ) دانمارک بی مارک نیوزلند خرسو وبیمقدار با حمله به یمن میگند ما نوزاد کش وزن وکودک کش هستیم وبا اسراییل هیچ فرقی نداریم مرگبر همه این کشورهای حامی ظالم
    • بی طرف IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      2 2
      همه میدانند منافع کشورهای انگلیس، آمریکا و... در همین جنگها و خونهاست. لطفا محکوم کنید و در خفا واکنش شدید عملی داشته باشید. کلامتان دیپلماتیک و عملتان حسینی باد. انشالله
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    27 4
    بهتره حوثی ها به کشتی های تجاری شلیک نکنن تا ماجرا به خیر و خوشی تموم بشه.
  • محمد IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    19 5
    قبلش خبر داده بودند و همه فرار کردند الان مشکل چیه؟
  • US ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    22 4
    فقط حرف، فقط هشدار، عمل هیچ.
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    3 15
    در واژه نامه سیاستمداران انگه لیس و آمریکا، خواستار عدم گسترش جنگ و درگیری به معنی دست رو دست گذاشتن و دست بسته تسلیم شدن طرف مقابلشان است. آنها تا جایی که توان وقدرت داشته باشند جنایت می کنند و البته بهتر می دانند که با دستان مزدورانشان جنایت کنند. آنها را باید وادار به دست کشیدن از جنایت کرد، آن هم از طریق نا امن کردن خانه هایشان و به آتش کشیدن بسترهای گرمشان!!!
  • محمدرضاعباسی IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    8 17
    درود به شجاعت و ایمان برادران یمنی که از مواضع خود عقب نشینی نمی کنند.
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    7 14
    وقتی این محکومیت ها بازدارندگی ایجاد نمیکنه چه فایده ای داره؟ حالا با هر لحنی که باشه. باید از آمریکا و اسقاطیل و عنگلیس زهر چشم بگیریم.
  • علی IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    19 4
    لحن شدیدش کجا بود الان؟
  • US ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 11
    آمریکا نه آمریکا فقط اسم‌مونده ازش آمریکا با مدیریت صهیونیست شیطان پرست اداره میشه همون صهیونیست ساخت انگلیس روباه پیر
  • DE ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    3 5
    به این استعمار گران و استکبار جهانی بگویید همه گزینه ها روی میز است ..................