خبرهای جذاب و کوتاه دنیای فناوری امروز از «جریمه ۲ میلیون روبلی آمازون در روسیه» تا «تشبیه عرضه هدست اپل به آیفون» را اینجا بخوانید.

فناوری

شباهت عرضه هدست اپل به آیفون

تیم کوک، مدیرعامل اپل: شرکت ما در آستانه عصر جدیدی است و عرضه هدست ویژن پرو شبیه روزهای پرمخاطره عرضه آیفون در حدود ۱۷ سال پیش است. پس از عرضه اپل واچ در سال ۲۰۱۵، هدست ویژن پرو اولین خط تولید جدید اپل محسوب می‌شود. این هدست فناوری را بازتعریف خواهد کرد.

حمایت از کسب و کارهای فعال در پلتفرم های داخلی

مهدی مظفری، مدیرکل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات ایران: در راستای ایجاد اشتغال و به کلیه کسب‌وکارهای فعال که بر بستر سکوهای مشمول آیین‌نامه «حمایت از سکوها و کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال» اقدام به فروش کالا یا خدمات یا فعالیت اقتصادی می‌کنند، تسهیلات ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومانی ارائه خواهد شد.

۱۰۰

میلیون نفر

یوتوب به‌ نقطه عطف مهم جدیدی دست پیدا کرده و تعداد مشترکان پولی آن در سراسر جهان اکنون از مرز ۱۰۰ میلیون نفر عبور کرده است. البته این میزان شامل اشتراک‌های آزمایشی هم می‌شود. بنابراین تعداد واقعی مشترکتن پولی این سرویس ممکن است کمتر باشد.. سرویس پریمیوم یوتوب با قیمت ۱۳.۹۹ دلار در ماه ارائه می‌شود که علاوه بر حذف تبلیغات و در دسترس قراردادن ویدیوهای با کیفیت بالاتر، شامل Music Premium هم می‌شود.

۲

میلیون روبل

دادگاهی در روسیه اعلام کرد شرکت تجارت الکترونیک آمریکایی آمازون را ۲ میلیون روبل معادل ۲۲ هزار و ۲۵۴ دلار جریمه کرده است. دلیل این جریمه ناتوانی در حذف محتوای غیرقانونی اعلام شده است. همچنین روسیه در ۱۷ ژانویه آمازون را ۲۰۰ میلیون روبل جریمه کرده بود چون دفتر فیزیکی در این کشور ندارد. از سوی دیگر در اکتبر ۲۰۲۳ میلادی این خرده فروش آمریکایی برای حذف نکردن محتوای ممنوع جریمه شده بود.

کد خبر 829908

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha