رییس جمهور با تأکید بر تمامیت ارضی ایران و جزایر ۳ گانه به عنوان جزو لاینفک جمهوری اسلامی، افزود: تمامیت ارضی برای جمهوری اسلامی ایران همواره مورد تأکید بوده و کسانی که در دنیا سخن دیگر بر زبان جاری کردند و به نحو دیگر قلم زدند باید جبران کنند.

ابراهیم رئیسی

به گزارش همشهری آنلاین، آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور بعد از ظهر امروز در دیدار مردمی با آحاد مردم هرمزگان در ساحل این شهر با تبریک دهه فجر و گرامیداشت یاد شهدا، مردم هرمزگان مردمی خونگرم، متدین و پرتلاش است که خدا را بابت توفیق خدمت رسیدن به محضر این مردم شاکریم.

وی با بیان این که هرمزگان در تاریخ خود سرشار از ایستادگی و مقاومت است. مقاومت در برابر آنانی که می خواستند خاک هرمز و این سامان را اشغال کنند و این مردم نگذاشتند و در دوره پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نیز انسجام مردم استان و نیز در دفاع مقدس، صدها شهید هرمزگان گواه بر روحیه مقاومت و ایستادگی این مردم است، عنوان داشت: نیروهای مسلح در این استان نیز عامل امنیت برای خلیج فارس و کشورهای منطقه و ایران هستند.

رییس جمهور افزود: کشورهای حاشیه خلیج فارس می دانند که حضور جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و دریای عمان امنیت ساز است و به همان اندازه که حضور بیگانگان امنیت منطقه را تهدید می کند. حضور آمریکایی ها و بیگانگان تهدیدی برای منطقه است. حضور ایران اما در این منطقه توانسته امنیت ساز باشد.

رییسی با تأکید بر تمامیت ارضی ایران و جزایر ۳ گانه به عنوان جز لاینفک جمهوری اسلامی، افزود: تمامیت ارضی برای جمهوری اسلامی ایران همواره مورد تأکید بوده و کسانی که در دنیا سخن دیگر بر زبان جاری کردند و به نحو دیگر قلم زدند باید جبران کنند.

وی اضافه کرد: اسناد قطعی و قابل استناد و سوابق و پیشینه همواره حاکمیت جمهوری اسلامی را بر این جزایر مورد تأکید قرار می دهد.

هرمزگان قبل از انقلاب و هرمزگان امروز هرگز قابل قیاس نیستند

رییسی تصریح کرد: بدانید و بدانیم به برکت نظام جمهوری اسلامی و کارهای بسیاری که در این ۴۴ ساله شده، هرمزگان شرایط و وضعیت متفاوت نسبت به قبل یافته و منصفان گواهی می دهند که بندرعباس قبل از انقلاب و بندرعباس امروز، حاجی آباد دیروز و امروز، رودان دیروز و امروز و بنادر و سواحل دیروز و امروز به برکت انقلاب اسلامی توسعه پیدا کرده و باید قدردان همه کسانی که در منطقه زحمت کشیدند، بود.

رییس جمهور ادامه داد: در دور اول سفر نیازهای ضروری استان از جمله آب، سلامت و گردشگری، صنعت، معدن، کشاورزی و مسائل این استان را مد نظر قرار دادیم تا اشتغال افزایش و آمار بیکاری کاهش یابد و در این راه از همه کسانی که تلاش کرده اند، قدردانی می کنم و آنچه که در این پروژه های افتتاحی در این استان آغاز خواهد شد،

وی گفت: ۱۰۵ هزار میلیارد تومان پروژه در این سفر افتتاح خواهد شد که رفع مشکلات بهداشتی ودرمانی و رفع تنش آبی روستا و بهبود وضعیت راههای استان از جمله این پروژه ها است.

دولت مسأله سلامت و آب را رها نخواهد کرد

به گفته رییسی، مسأله آب در هرمزگان همچنان مسأله دولت خواهد ماند تا به طور کامل رفع شود.

رییس جمهور با بیان این که آمار بیکاری در هرمزگان با افزایش اشتغال، آمار بیکاری به طرز محسوسی کاهش پیدا کرده و در این استان با این همه ظرفیت بیکار نداشته باشیم، افزود: مدیران تلاش کنند تا بومی گزینی را حتما مورد توجه قرار دهند.

وی درباره درخواست مسکن مردم هرمزگان نیز اظهار داشت: ۶ هزار واحد مسکونی در گذشته تحویل شده و در این سفر نیز ۱۴ هزار واحد مسکونی برای تحویل به متقاضیان آماده شده و نیز ۱۱ هزار قطعه زمین آماده تحویل به متقاضیان است که بتوانند ساخت و ساز را ادامه دهند و این دغدغه مسکن در هرمزگان کاهش پیدا کند.

هرمزگان استان مهم در تقویت تولید در کشور است

آیت الله رییسی بر اهمیت تقویت تولید در کشور و نقش آن در اقتصاد کشور تأکید و از هرمزگان به عنوان استانی مهم در تحقق این مهم نام برد و گفت: در برخی از کشورها بیش از ۵۰ درصد از تولید ناخالص آنها از دریاست و ما میزان بهره برداری مان از دریا بسیار پایین است و جبران این مهم به دستان توانای شما و برنامه ریزی در دولت میسر است و بخش خصوصی در این رابطه بسیار موثر است.

رییس جمهور بر حفظ فرهنگ بومی این منطقه نیز اشاره و خواست استکبار رسانه ای دشمن را از بین بردن این عامل اصالت و وحدت برشمرد و تأکید کرد: همواره می بایست بر این ثروت عظیم تأکید و متولیان فرهنگی بدانند که حفظ این سرمایه گرانقدر مهم است تا در برابر هجوم دشمن، فرهنگ اسلامی وایرانی ما حفظ شود.

وی گفت: مسائل و مشکلات استان را پیگیری کرده و خواهیم کرد و مسأله کشاورزی، آب، سلامت و ... همچنان دغدغه ما باقی خواهد ماند و از دستور خارج نخواهد شد تا اطمینان پیدا کنیم این مشکلات برطرف شده است.

رییسی از همه ادارات و سازمان خواست تا شأن خدمتگزاری برای مردم را قدر بدانند.

مبادا مردم احساس آلودگی و فساد در ادارات کنند

وی گفت: مبادا مردم احساس کنند با رشوه و روابط ناسالم و بروکراسی پیچیده، کارشان به تعویق می افتد لذا از همه سازمان ها و دستگاه ها و همه کسانی که به نام نظام خدمت می کنند، تلاش خود را برای رفع مشکلات مردم بکار بگیرند و ادارات را گره گشای کار خود بدانند و توصیه من به همه آن است که رقیب ما، فساد و بروکراسی اداری پیچیده است و نباید اجازه داد مطلقا فساد در هیچ اداره و سازمان لانه کند.

رییس جمهور از وحدت و انسجام موجود در استان میان سنی و شیعه و همه اقوام به نیکی یاد کرد و عنوان داشت: این وحدت مثال زدنی است و توصیه رهبری نیز حفظ این انسجام است و پیشرفت ما در گروی وحدت و انسجام خواهد بود و هیچ کس وحدت و انسجام را مخدوش نکند.

وی از حضور و لطف مردم در این مراسم قدردانی و این احساس را متعلق به امام و شهدا دانست و گفت: این حضور باشکوه را به حساب انقلاب و نظام و ارزش ها می گذارم و می دانم این حضور اعلام وفاداری به امام و انقلاب و شهدا است و می بایست دین خودمان را به شما ادا کنیم.

کد خبر 829530
منبع: فارس

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha