مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به‌عدم صدور مجوز اجرای ۲ خواننده رپ گفت: این برنامه با عنوان «همایش» از نهاد دیگری مجوز دریافت کرده و برای آن هیچ مجوز اجرای صحنه‌ای موسیقی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر نشده است. 

کنسرت

به گزارش همشهری آنلاین، از چند روز گذشته اخباری مبنی بر برگزاری سمینار بزرگ «صبح بخیر تهران» با حضور خواننده‌های رپ؛ محمدرضا داداش‌پور (شایع) و مهراد مستوفی راد (هیدن) پنجشنبه- ۱۲ بهمن ماه- در سالن شهیدضرغام مجموعه ورزشی آزادی تهران در فضای مجازی منتشر شده است. قیمت بلیت‌های این سمینار از ۴ میلیون تا ۲۰ میلیون تومان اعلام شده است.

وزارت فرهنگ تنها مرجع تشخیص فعالیت‌های هنری در کشور است

امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره صدور مجوز برای برنامه‌ای با حضور این دو رپر؛ شایع و هیدن به خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهارداشت: هیچ مجوز کنسرتی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای این برنامه صادر نشده است و این برنامه با عنوان «همایش» از نهاد دیگری مجوز دریافت کرده و بلیت‌ها فروخته شده که وزارت فرهنگ به موقع از این موضوع جلوگیری کرده است.

سمیعی گفت: پیرو سخنان محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بارها این نکته تاکید شده است که وزارت فرهنگ تنها مرجع تشخیص فعالیت‌های هنری و صدور مجوز اجراهای صحنه‌ای در کشور است. بنابراین برای این برنامه هیچ مجوز اجرای صحنه‌ای موسیقی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر نشده است.

دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارشنبه- ۱۱ بهمن ماه- اطلاعیه‌ای نیز صادر و اعلام کرد که هیچ مجوزی برای این افراد صادر نشده است.

در این اطلاعیه آمده است: «اجرای برنامه توسط آقایان محمدرضا داداش‌پور «شایع» و مهراد مستوفی راد «هیدن»، در تاریخ ۱۲ بهمن ماه سال جاری، در محل سالن شهید ضرغام مجموعه ورزشی آزادی - که جزو سالن‌های مورد تایید دفتر امور موسیقی هم نیست - فاقد مجوّز از سوی این دفتر است.

از این رو مراجع صادرکننده مجوز برای این برنامه باید پاسخگوی این امر باشند. البته این دفتر به منظور یکپارچگی و وحدت مرجعیت صدور مجوز در این حوزه و پیشگیری از تکرار موارد مشابه، به طور قاطع در حال پیگیری موضوع است.

همچنین از آنجایی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رویکردهای غیرقانونی را تحمل نمی‌کند، مجوز این برنامه نیز توسط وزارت فرهنگ لغو شده است و این افراد اجازه برگزاری این برنامه را ندارند. »

کد خبر 829352
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار موسیقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha