دبیر ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات از اعطای ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار مالیاتی به اپراتورهای داخلی برای بومی سازی فناوری های ارتباطی خبر داد.

فناوری

به گزارش همشهری آنلاین از معاونت علمی، محمد کرباسی رصد فناوری، ترویج فرهنگ و سواد فناوری در جامعه، حمایت پژوهشی، توسعه فناوری در شرکت های دانش بنیان، توسعه بازار و تبادل فناوری بین المللی را از جمله ماموریت‌های این ستاد برشمرد و گفت: زیرساخت های ارتباطی نسل جدید ۵ و ۶ مخابرات، هوشمند سازی صنایع و امنیت سایبری از محورهای اصلی موضوعی ستاد هستند و پروژه هایی مثل خودرو متصل، ارتباط ماهواره ای و مخابرات کوانتومی از محورهای فرعی به شمار می رود گه در ارتباط با دیگر ستادها پیگیری می شود.

او با اشاره به حضور در نمایشگاه تلکام و همچنین معرفی ستاد به زیست بوم فناوری گفت: در این نمایشگاه از چند فراخوان اعم از نوآفرین، حمایت از طرح های پژوهشی و دوره پسا دکتری رونمایی شد.

بیشتر بخوانید:

دبیر ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات از ثبت ۱۲۰ طرح در فراخوان نوآفرین خبر داد و گفت: بعد از اتمام مراحل داوری، طرح های برگزیده حداکثر ۵۰۰ میلیون تومان از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی و ۵۰۰ میلیون تومان از سوی ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات تسهیلات بلاعوض دریافت خواهند کرد.

کرباسی درباره فراخوان حمایت از طرح های پژوهشی و دوره‌های پسادکتری گفت: هدف از این فراخوان، حمایت از پژوهش های با TRL پائین است که می توانند آینده زیست بوم را بسازند.

به گفته او، مخاطبان این فراخوان اغلب اساتید دانشگاه و دانشجویان پسادکتری هستند و در صورت تمایل می توانند پروپوزال‌های خود را تا ۱۵ اسفندماه در سامانه کایپر بنیاد ملی علم ایران ثبت کنند.

دبیر ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات ادامه داد: در بخش طرح های پسا دکتری، ۴ میلیارد تومان و در بخش طرح های پژوهشی تا سقف ۲ میلیارد حمایت می شود.

کرباسی گفت: برای فراخوان پسادکتری ۱۵ حوزه تعریف شده و برای طرح های پژوهشی این فراخوان محورهایی که عمدتا در حوزه آینده فناوری 6G است، در نظر گرفته شده است.

کد خبر 829323

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha