ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در یک جلسه توجیهی بیان کرد: روسیه از کشورهای غربی می خواهد که قصد آغاز جنگ در اروپا را به روسیه نسبت ندهند و این ایدئولوژی را به مسکو تحمیل نکنند.

به گزارش همشهری آنلاین، ماریا زاخارووا این حرف ها را در واکنش به برخی گفته های مقامات کشورهای غربی درباره احتمال حمله روسیه به مواضع نظامی اروپا بیان کرده است.

چنانچه هفته گذشته فرمانده امور لجستیکی اروپایی ناتو هشدار داد اگر کرملین جنگی را علیه ناتو ایجاد کند، این ائتلاف باید خود را آماده حملات روسیه در سرتاسر اروپا کند.

«الکساندر سولفرانک» فرمانده امور لجستیکی ناتو در جنوب غرب آلمان طی مصاحبه‌ای با روزنامه تایمز از متحدان خواست تا به روند تشریفات اداری که مانع ارسال تجهیزات می‌شوند و استفاده از آنها را در زمان بحران دشوار می‌کند، رسیدگی کنند.

پیش از این رهبران ناتو پیشنهاد دادند که این ائتلاف فرصت سه ساله‌ای را دارد که می‌تواند دفاع خود را در برابر حمله احتمالی روسیه به سرزمین‌های ناتو تقویت کند.

سولفرانک و دیگر ژنرال‌ها از آلمان، ایالات متحده و هلند می‌ترسند که «شاید روسیه حملات گسترده‌ای را به زیرساخت‌های نظامی» آنها انجام دهد.

کد خبر 829313

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • حزب الله سعید IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    6 3
    راست میگه ننه مرده مار دو سر تو جنگ با اوکراین مونده چکار بکنه روسها نمی خواهند ولی میخواهند اروپا در ترس و وحشت بماند و خواب از چشمان غربی ها گرفته شده این تازه شروع بدبختی غربی ها میباشد و امید وارم جنگ در اروپا شکل بگیرد و ما هم بشینیم تماشا بکنیم با یک کیلو تخمه آفتاب گردان ایرانی های بخندیم به اینها تا بفهمند آتش افرازی چه مزه ای داره انشالله
    • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
      0 0
      حالا که داری دعا می کنی ، دعا کن دو تا بمب هم بزنن تو آمریکا بیشتر دل همه خنک بشه
  • ابراهیم IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    3 7
    یران هیچ وقت جنگ طلب نبوده ونیست عاقلان می‌دانند که جنگ طلب کیه وچه کشوری ازراه جنگ کشت وکشتار زندگیش اداره میشه فقط آمریکاست که همه عالم میدونن آمریکا واسراعیل جهلی به دلیل جهالت شون دنیا را ناامن کردن ولی دیگر دوران جهالت به سررسید دنیا فهمید چه باید بکند من ایرانیم آرمان شهادت میمیرم ولی زیر بار ستم نمی روم یا علی مدد
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    1 8
    جنگ باید به اروپا وآمریکا تواسط مردم کشورهای خودشان باید شروع شود
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    3 7
    زنده باد پوتین که خواب را از چشمان غربی‌ها گرفته
  • ایرانی IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    1 1
    واقعا دنیا عوض شده خیلی از کشورهای دنیا امریکا را ارباب خودشون میدونند همین ژاپن یا المان مگه از امریکا کم ضربه خوردند که الان شدند پاچه خار امریکا ؟ یا شاید هم منتظر فرصت هستند
  • سج IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    1 0
    پوتین دیکتاتور رفتی هست بدون شک..