وزیر امور خارجه با بیان اینکه مقامات عربستان به صراحت گفتند که در خصوص حل مشکلات فنی دستورات لازم داده شده است، گفت: امروز هم قرار است من با همتای سعودی خودم گفت‌وگوی تلفنی را داشته باشم و آخرین وضعیت را در این ارتباط بررسی کنیم.

امیرعبداللهیان

به گزارش همشهری آنلاین، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با وزیر خارجه عربستان توافقاتی داشتیم و در بحث‌های مربوط به موضوعات هواپیمایی موافقت‌هایی بین سازمان‌های هواپیمایی دو کشور با توجه به توقف چند ساله حج عمره متعاقب گفتگوهایی صورت گرفت.

وی گفت: در روزهای گذشته یک هیئت از طرف وزارت امور خارجه و سازمان هواپیمایی عربستان به ایران آمدند و مباحث فنی خود را تکمیل کردند و امروز هم قرار است من با همتای سعودی خودم گفتگوی تلفنی را داشته باشم و آخرین وضعیت را در این ارتباط بررسی کنیم مقامات عربستان به صراحت گفتند که در خصوص حل مشکلات فنی دستورات لازم داده شده و کار در مسیر صحیح خودش در حال پیگیری است.

وزیر امور خارجه در خصوص آخرین وضعیت ارتباط با پاکستان هم تصریح کرد: در خصوص پاکستان گفت‌وگوهای بسیار خوبی با مقامات عالی رتبه این کشور داریم و می‌دانید در چند روز آینده انتخابات در پاکستان برگزار خواهد شد. برای ما مباحث همکاری‌های تجاری اقتصادی، توسعه بازارچه‌ها و مناطق آزاد و مرزی بسیار مهم است، رویکرد اساسی ما این است که مرزهایی که تروریست‌ها در نزدیکی آن مستقر بودند تبدیل به مرزهای تجاری، صلح و دوستی میان دو کشور شوند.

کد خبر 829203
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha