پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه، کمیسیون مرکزی انتخابات این کشور درآمد پوتین را اعلام کرد و گزارش داد، او از ۲۰۱۸ مبلغی معادل با ۷۵۰ هزار دلار آمریکا درآمد داشته است.

پوتين

به گزارش همشهری‌آنلاین، کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه در بیانیه خود آورده است: در بازه زمانی ۶ ساله یعنی از ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه ۶۷ میلیون و ۵۹۱ هزار و ۸۷۵ روبل معادل ۷۵۰ هزار دلار درآمد داشته است. این مبلغ شامل حقوق ریاست‌جمهوری فدراسیون روسیه و درآمد حاصل از سپرده‌های بانکی، اوراق بهادار، حقوق بازنشستگی از جمله حقوق بازنشستگی نظامی و فروش دارایی است.

طبق گزارش رسانه‌های روسیه، همان‌طور که در سال ۲۰۱۸ و آخرین باری که پوتین به کمیسیون انتخابات گزارش داد، در اعلام دارایی‌های او آمده است که رئیس‌جمهور روسیه دارای یک آپارتمان ۷۷ متر مربعی در سن پترزبورگ است.

فهرست خودروهایی که پوتین مالک آن است تغییری نکرده و همانند قبل او ۲ دستگاه خودرو مدل GAZ M۲۱s ساخت ۱۹۶۰ و ۱۹۶۵ ، یک خودرو به مدل «لادا نیوا» از سال ۲۰۰۹ و یک دستگاه Skif trailer از ۱۹۸۷ دارد.

او هنوز هم مالک ۲۳۰ سهم در بانک سن پترزبورگ است که هر سهم ۲۸۰ روبل یا معادل ۳.۱۱ دلار آمریکاست.

در ادامه بیانیه کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه همچنین آمده، در ۶ سال گذشته تعداد حساب های بانکی ثبت شده به نام پوتین از ۱۳ تا به ۱۰ حساب کاهش داشته است. همچنین مقدار پس انداز در آن‌ها تقریبا چهار برابر شده؛ از ۱۳.۸ میلیون روبل به ۵۴.۴ میلیون روبل یعنی از حدود ۱۵۳ هزار دلار به ۶۰۳ هزار دلار آمریکا رسیده است.

پس‌انداز پوتین در ۱۲ سال گذشته تقریبا ۱۰ برابر شده است. در سال ۲۰۱۲، او گزارش داد که ۵.۷ میلیون روبل (حدود ۶۳ هزار دلار آمریکا) در حساب‌های خود دارد.

شورای فدراسیون، انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه را برای ۱۷ مارس ۲۰۲۴ (۲۷ اسفند ۱۴۰۲) برنامه‌ریزی کرده و رأی‌گیری سه روز به طول خواهد انجامید.

کد خبر 829182
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha