آیا می‌خواهید سلامت روان خود را در عرض دو هفته یا کمتر تقویت کنید؟ برای کاهش نوسانات خلقی و افزایش جریان هورمون‌های شادی می‌توانید به این میوه اعتماد کنید.

کیوی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از hindustan times، یک مطالعه جدید نشان می دهد که خوردن کیوی می تواند به تنظیم خلق و خو و بهبود سلامت روان کمک کند. در ادامه به سایر فواید این میوه می پردازیم.

کیوی سرشار از ویتامین K و D است و به تنظیم خلق و خو کمک می کند، افسردگی را مدیریت می کند و سلامت ذهنی را بهبود می بخشد. مطالعه جدیدی که در دانشگاه اوتاگو انجام شد و در مجله بریتانیایی تغذیه منتشر شد، نشان داد که مصرف مکمل کیوی باعث بهبود سرزندگی و خلق و خوی افراد در عرض چهار روز شد و در حدود ۱۴ تا ۱۶ روز به اوج خود رسید و از روز ۱۴ شکوفا شد. کیوی سرشار از مواد مغذی گیاهی است. مواد معدنی و ویتامین ها مخصوصا ویتامین K موجود در کیوی می تواند به جذب ویتامین D توسط بدن کمک کند. کیوی سرشار از پتاسیم است و می تواند به درمان سنگ کلیه کمک کند.

کیوی را می توان به عنوان میوه کامل، در دسر، سالاد، مربا، آب میوه، مارمالاد، شهد و ژله مصرف کرد. حتی پوست کیوی می تواند به بهبود سلامت ذهنی کمک کند زیرا از پوست آن به عنوان ماده ای برای ساخت داروهای خواب طبیعی استفاده می شود.

دکتر نیتی شارما، مشاور ارشد تغذیه و رژیم‌شناسی در بیمارستان‌های مارنگو آسیا، در مصاحبه‌ای فواید کیوی را جدای از افزایش سلامت ذهنی به اشتراک می‌گذارد.

۱. ویتامین K به جذب ویتامین D کمک می‌کند
میوه کیوی به عنوان منبع قابل اعتماد ویتامین K، یک ماده مغذی اصلی شناخته شده به دلیل نقش ضروری در مکانیسم های انعقاد خون و توانایی آن در کمک به جذب ویتامین D شناخته می شود.

۲. هضم پروتئین
کیوی در کمک به هضم پروتئین ها نقش اساسی دارد و به طور قابل توجهی به تجزیه موثر پروتئین های رژیم غذایی کمک می کند. این حمایت گوارشی باعث جذب و استفاده بهتر مواد مغذی می شود.

۳. پتاسیم به سلامت کلیه و پیشگیری از سنگ کمک می‌کند
کیوی سرشار از پتاسیم است و نقشی حیاتی در تقویت رژیم غذایی مناسب برای سلامت کلیه ایفا می کند. محتوای پتاسیم موجود در آن به جلوگیری از تشکیل سنگ و سلامت کلی کلیه کمک می کند.

۴. تنظیم خلق و خو
کیوی علاوه بر فواید تغذیه‌ای، دارای خواصی است که به تنظیم خلق و خو و کنترل افسردگی کمک می‌کند و بهزیستی روانی را تقویت می‌کند.

۵. مدیریت وزن با محتوای کم‌کالری و فیبر بالا
کیوی به دلیل ترکیب دوگانه کم کالری و غنی از فیبر رژیمی، به عنوان یک انتخاب عالی برای کسانی که روی کاهش وزن تمرکز می کنند ظاهر می شود. این نه تنها به مدیریت وزن کمک می کند، بلکه از سلامت کلی گوارش نیز حمایت می کند.

۶. خاصیت ضد التهابی
شهرت کیوی به عنوان یک منبع ضد التهابی با غنی بودن آن از ویتامین C تکمیل می شود. این خواص به طور هم افزایی برای تقویت سیستم ایمنی قوی، محافظت از بدن در برابر بیماری های مختلف و حمایت از سلامت کلی عمل می کنند.

۷. تقویت متابولیک و تقویت سیستم ایمنی
گنجاندن کیوی در رژیم غذایی شما فراتر از تغذیه صرف است. به طور فعال به افزایش متابولیسم کمک می کند. علاوه بر این، ویژگی‌های ذاتی تقویت‌کننده سیستم ایمنی این میوه، آن را به یک مکمل ارزشمند برای یک رژیم غذایی کامل و بهداشتی تبدیل می‌کند که سیستم دفاعی بدن را در برابر تهدیدات خارجی تقویت می‌کند.

کد خبر 829125
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha