در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر سینماگرانی از نسل‌های مختلف با فیلم‌هایی از ژانرهای مختلف حضور دارند که سبب پدید آمدن تنوع و کثرتی جذاب در جشنواره امسال شده است. تا آغاز جشنواره هر روز تعدادی از فیلم‌های این رویداد را معرفی می‌کنیم تا بدانید در جشنواره با چه فیلم‌هایی مواجه خواهید شد.

نپتون

نپتون

کارگردان: محمدابراهیم غفاریان

تهیه‌کننده: سیاوش امین‌پور

بازیگران: آرمین رحیمیان، بهدخت، امین میری، رها خدایاری، آیدا ماهیانی، ندا عقیقی، مسعود کرامتی و بهناز جعفری

در خلاصه داستان «نپتون» آمده است: «افسانه و همسرش به دلیل مشغله کاری از فرزند خود غافل شده اند که فرزند آنها دچار مشکلی می شود ... یک سال نپتون، معادل صد و شصت و پنج سال زمینه! یعنی یک بچهٔ یک ساله توی نپتون یک پیرِ صد و شصت و پنج ساله روی زمین!» این نوع خلاصه داستان‌نویسی که یادگار سال هایی است که مجله فیلم شماره ویژه ای برای جشنواره منتشر می کرد، حدس این را که با چه نوع فیلمی سروکار داریم، سخت می کند. فیلم در سکوت خبری ساخته شده و بایگران اصلی اش هم مشهور نیستند و کارگردانش هم فیلم‌اولی است. نام غفاریان در اسفندماه سال ۱۴۰۰ در جمع ۸۶ کارگردان فیلم‌اولی مورد تأیید بنیاد سینمایی فارابی اعلام شد و حالا اولین ساخته‌اش در جشنواره فیلم فجر رونمایی می شود. اگر به دیدن ناشناخته ها در جشنواره علاقه دارید، شاید «نپتون» مورد مناسبی باشد.

این فیلم هم در بخش سوداری سیمرغ حضور دارد و هم در بخش نگاه نو. کارن همایونفر که موسیقی «قلب رقه» را هم ساخته، ساخت موسیقی «نپتون» را هم بر عهده داشته و یکی از امیدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین موسیقی فیلم از جشنواره چهل و دوم فجر به شمار می رود.

بنا بر تجربه می شود حدس زد که «نپتون» جز فیلم هایی است که بی‌سروصدا می آیند و بی‌سروصدا هم می روند و اگر غیر از این اتفاق بیفتد، می تواند یکی از شگفتی های جشنواره امسال باشد.

 مشخص است که فیلم دغدغه گیشه و فروش نداشته و اصلا شاید همین ویژگی باعث شده باشد که کارگردان جوان فیلم بدون اضطراب از بابت بازگشت سرمایه با خیال راحت‌تری بتواند داستانش را روایت کند.

کد خبر 828982
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha