«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس امروز(سه‌شنبه) اعلام کرد که پیشنهادی را که در نشست پاریس مطرح شد دریافت کردیم و پس از بررسی‌های لازم پاسخ آن خواهیم داد.

اسماعیل هنیه

به گزارش همشهری‌آنلاین، وبگاه شبکه الجزیره نوشت: «اسماعیل هنیه گفت که پاسخ ما به این پیشنهاد با اولویت داشتن توقف تجاوز به غزه و خروج نیروهای اشغالگر از نوار همراه خواهد بود».

وی ‌تأکید کرد که حماس آماده گفتگو درباره هر گونه ایده جدی است، مشروط بر اینکه این ایده‌ها منجر به توقف همه جانبه تجاوز و تضمین پناهگاهی برای آوارگان ما شود.

هنیه گفت: «ما آماده بحث در مورد هر گونه طرحی هستیم که آزادی زندانیان ما را تضمین کند و جهان باید برای توقف کشتارها و جنایات جنگی، از جمله سیاست سوء استفاده علیه مردم ما در کرانه باختری، به اشغالگران فشار بیاورد».

رئیس دفتر سیاسی حماس افزود: «ما برای نقش برادرانمان در مصر و قطر در دستیابی به توافق آتش بس پایدار در غزه در مسیر پایان دادن به تجاوزات اشغالگران ارزش قائلیم».

هنیه ادامه‌ داد: «ما دعوتنامه‌ای برای سفر به قاهره دریافت‌ کرده‌ایم تا در مورد چارچوب توافق نامه صادر شده در نشست پاریس و الزامات اجرای آن به نحوی که منافع مردم ما تامین شود، گفتگو کنیم».

وی ضمن محکوم کردن موضع آمریکا و برخی کشورهای غربی در قبال آنروا و تعلیق کمک آنها به جای افزایش آن گفت: «حملات به برادرانمان در لبنان، یمن، سوریه و عراق و ادامه تهدیدات ایران را محکوم می‌کنیم».

او گفت: «ما به پیشرفت‌های کیفی در جبهه‌های مقاومت حامی غزه با هدف توقف تجاوز و رفع محاصره افتخار می‌کنیم».

هنیه افزود: «ما از اقدام تاریخی آفریقای جنوبی در تشکیل پرونده در دیوان بین المللی لاهه و پیروزی آن به نفع مردم ما قدردانی می‌کنیم و از نقش مصر که با رد حضور اشغالگران در مرزهای ما با این کشور و خنثی کردن طرح‌های آوارگی مردم ما و مقاومت آنها مطابقت دارد، سپاسپگذاریم».

کد خبر 828955
منبع: شفقنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • محمد IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    10 2
    ایشان غزه را تقدیم اسراییل کرد.
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    8 1
    مردم تو غزه کشته میشن و ایشون تو قطر واسشون تصمیم میگیره!!