مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
۰ نفر

کیفیت هوای تهران امسال به وضوح بهتر از سال گذشته شده است. در روزهای پایانی هفته ناپایداری هوا خواهیم داشت.

تهران هوای پاک

به گزارش همشهری آنلاین،‌ شاخص‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱۴روز هوا پاک و قابل قبول بوده و ۱۰۲روز هوا آلوده بوده است. در مدت مشابه سال گذشته هوای تهران ۱۵۷روز پاک و قابل قبول و ۱۵۹روز آلوده بود. به این ترتیب مقایسه کیفیت هوای امسال و سال گذشته نشان می‌دهد سال گذشته کفه هوای استاندارد و آلوده در تهران مساوی بوده اما امسال شمار روزهای دارای هوای استاندارد ۲برابر روزهای آلوده بوده است. این نشان از بهبود کیفیت هوای تهران دارد و هوای تهران امسال ۶۰درصد بهتر از سال گذشته شده است

همچنین بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان برای روزهای آخر هفته در تهران نشان می‌دهد به تناوب آسمان صاف تا قسمتی ابری، در بعضی ساعات افزایش ابر، گاهی وزش باد و در پاره‌ای نواحی به‌ویژه نیمه شمالی و ارتفاعات گاهی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. البته با توجه به پایداری نسبی هوا و کاهش سرعت باد، در بعضی ساعات امکان انباشت آلاینده‌ها و در صورت عدم مهار منابع تولید آلاینده‌های جوی، کاهش موقتی کیفیت هوا در نواحی شهری و پرتردد مورد انتظار است.

درعین حال سامانه بارشی از پنجشنبه بعد از ظهر ۱۲بهمن‌ هوا را به‌تدریج ابری و از اواخر وقت تا بعد از ظهر جمعه در بیشتر نواحی استان در بعضی ساعات بارش برف و باران و وزش باد، در ارتفاعات بارش برف و رخداد مه و کولاک برف می‌کند. در بازه بعد از ظهر جمعه تا روز شنبه نیز در بیشتر نواحی استان در بعضی ساعات وزش باد شدید مورد انتظار است.

کد خبر 828927

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha