رئال‌مادرید این هفته در لالیگا باز هم شکست را با پیروزی عوض کرد تا نشان دهد بازگشت و کامبک در ژن کهکشانی‌ها وجود دارد.

رئال مادرید

به گزارش همشهری‌آنلاین، کارلو آنچلوتی ترکیب تیمش را طوری می‌چیند که در نیمه‌دوم بتواند تعویض کند و همه بگویند به‌به! چه مربی خوبی! او در بازی با لاس‌پالماس در لالیگا و در غیاب بلینگام که محروم بود، از براهیم و سبایوس در ترکیب اولیه استفاده کرد و در نیمه‌دوم پشیمان شد. کارلتو همچنان با لوکیتا مشکل دارد و به مودریچ بازی نمی‌دهد، حتی اگر شده سبایوس بی‌خاصیت را به زمین بفرستد یا همزمان از ۲مدافع چپ استفاده کند. برای دومین بازی پیاپی مودریچ یک دقیقه هم بازی نکرد و این بار اصلا برای گرم کردن هم از روی نیمکت فرا خوانده نشد. این کفران نعمت است! البته سرمربی ایتالیایی دلیل کارش را به این شکل اعلام کرد: «من احترام زیادی برای لوکا قائلم. برای همین اگر نخواهم به او بازی بدهم، نمی‌خواهم بیخودی گرم کند. او برای بازی‌های بعدی آماده خواهد بود.»

به هر حال نزدیک بود بازی در جزایر قناری و در زمین لاس‌پالماس به شکست منتهی شود اما رئال طبق معمول کامبک زد و بازی را ۲ بر یک برد. رئال‌مادرید در این فصل در بازی‌هایی که از حریفان عقب بوده، ۱۹امتیاز به‌دست آورده است. تاریخ رئال پر از ریمونتادا (بازگشت) است. این دومین بار در کمتر از یک هفته بود که آنها کامبک می‌زدند. در بازی با آلمریا در یکشنبه گذشته هم رئالی‌ها ۲برصفر عقب افتاده بودند و بازی را ۳بر۲ بردند.

رئال‌مادرید بعد از دهمین کامبک فصل صدرنشین شد. ۳برد از ۴برد اخیر این تیم از روی ضربه کرنر به‌دست آمده است.

گل شوامنی هشتمین گل رئال در این فصل با ضربه سر بود. بیشترین گل با ضربه سر در این فصل؛ ۸‌گل‌ رئال‌مادرید و ۵گل ختافه.

از بین ۱۱گلی که رئال در ۵بازی اخیر لیگ به ثمر رسانده است، ۵گل با پای راست و ۴گل با سر به ثمر رسیده است، یکی پای چپ و دیگری با شانه.

رئال در همه رقابت‌های این فصل ۱۶گل با ضربه سر وارد دروازه حریفان کرده و این گل‌ها در لالیگا ۱۰امتیاز برای این تیم آورده.

این پنجمین پیروزی پیاپی در لالیگا و چهارمین برد با شرایط کامبک برای رئال بود. ۴بازی آخر رئال‌مادرید در لالیگا؛ گل پیروزی در دقیقه۹۲ مقابل آلاوس، گل پیروزی در دقیقه۷۸ مقابل مایورکا، گل پیروزی در دقیقه۹۹ مقابل آلمریا و گل پیروزی دقیقه۸۴ مقابل لاس‌پالماس.

بلینگام در ۲بازی رفت و برگشت مقابل لاس‌پالماس غایب بود و رئال هر دو بازی را برد (۲بر صفر و ۲ بر یک). جود بلینگام در این فصل ۵بازی را از دست داده و بدون او تیم در همه این بازی‌ها بدون مشکل به پیروزی رسیده است؛ ۳برصفر مقابل براگا، ۲برصفر مقابل لاس‌پالماس، ۵ بر یک مقابل والنسیا، ۳ بر یک مقابل آراندینا و ۲ بر یک مقابل لاس‌پالماس.

آنچلوتی به ۱۲۴پیروزی در لالیگا رسید و با زیدان به‌عنوان دومین مربی تاریخ رئال از نظر تعداد برد در لالیگا برابری کرد. کارلتو با ۱۷۴بازی به این رکورد رسید و زیدان با ۱۸۳بازی. رکورد بیشترین پیروزی متعلق به میگل مونیوس با ۲۵۷برد در لالیگاست.

رئال‌مادرید در این فصل ۱۴گل در لالیگا خورده که ۶گل(۴۳درصد) را بازیکنان سابق کاستیا زده‌اند: موراتا ۲گل و آریباس، مایورکا، دورو و مونیوس هر کدام یک‌گل.

شوامنی به نخستین ذخیره‌ای تبدیل شد که در این فصل در لالیگا برای رئال گل می‌زند. حالا کادیس تنها تیم لالیگا محسوب می‌شود که هیچ‌یک از ذخیره‌هایش پس از ورود به زمین موفق به گلزنی نشده‌اند.

شوامنی در روز تولد ۲۴سالگی‌اش گل زد و به سبک اسطوره دوران کودکی‌اش، لیساندرو لوپس آرژانتینی شادی گل کرد.

لاس‌پالماس به رکورد بیشترین تماشاگر تاریخ فوتبال خود رسید. ۳۲۰۳۷هوادار این باشگاه در بازی با رئال رکورد ۳۱۷۲۰تماشاگر بازی مقابل بارسلونا را شکستند.

وینیسیوس با اینکه در این فصل ۲بار مصدوم شده، توانسته است ۱۱گل و ۴پاس گل در همه رقابت‌ها برای رئال ثبت کند.

عملکرد رئال در این فصل؛ ۳۱بازی، ۲۶برد، ۳مساوی، ۲شکست (هر دو مقابل اتلتیکو)، ۷۵گل زده، ۳۰گل دریافتی، ۱۲کلین‌شیت و۲۰مصدوم.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 828541
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha