معاون رئیس‌جمهور اسبق مصر خواستار حمایت مالی کشورهای عربی از این سازمان شد.

البرادعی

به گزارش همشهری آنلاین، محمد البرادعی معاون رئیس جمهور سابق مصر پس از تصمیم واشنگتن و تعدادی از کشورهای غربی برای تعلیق کمک مالی آژانس امدادرسانی و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) با ادعای مشارکت ۱۲ نفر از کارمندان این آژانس در عملیات طوفان الاقصی، از کشورهای عربی خواست تا بودجه این آژانس را تامین کنند.

طبق گزارش عربی ۲۱، البرادعی در پستی در سکوی "X" تصمیم واشنگتن را "غیر انسانی" توصیف کرد و نوشت: تصمیم گروهی از کشورهای غربی مبنی بر تعلیق کمک‌های مالی خود به UNRWA به عنوان مسئول کمک‌های بشردوستانه به بیش از ۵ میلیون آواره فلسطینی، به دلیل متهم شدن ۱۲ نفر از کارمندان آن (از ۳۰۰۰۰ کارمند) به مشارکت در حملات ۷ اکتبر یک تصمیم کاملاً غیرانسانی است.

وی افزود: تعلیق بودجه در حالی که کشتار مردم در غزه همچنان ادامه دارد و دیوان بین المللی دادگستری لاهه به ضرورت اتخاذ برخی اجراءات به دلیل احتمال جنایات کشتار جمعی دستور داده است، زمان مناسبی نیست.

البرادعی از کشورهای عربی خواست فورا بودجه لازم را در اختیار آنروا قرار دهند؛ چرا که این کمترین و ضعیف‌ترین اقدام برای اثبات ایمان است.

در پی ادعای اسرائیل مبنی بر مشارکت برخی از کارکنان آنروا در عملیات طوفان الاقصی توسط حماس که در ۷ اکتبر آغاز شد، واشنگتن روز شنبه اعلام کرد که کمک مالی خود به آنروا را به طور موقت تعلیق می‌کند.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی گفت: ایالات متحده عمیقاً نگران این ادعا است که ۱۲ کارمند آنروا ممکن است در حمله تروریستی حماس به اسرائیل در ۷ اکتبر دست داشته باشند.

در پی این تصمیم، برخی از کشورهای غربی دیگر نیز به تبعیت از آمریکا کمک‌های خود به این سازمان بین المللی را تعلیق کرند.

کد خبر 828408
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha